معماری امروز به سمت بی‌هویتی کامل می‌رود
کد خبر: 3564250
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
نیک‌کردار:

معماری امروز به سمت بی‌هویتی کامل می‌رود

گروه فرهنگی: معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه معماری امروز ما برگرفته از سبک‌هایی است که از سایر کشورها وارد شده، گفت: امروز معماری به سمت بی‌هویتی کامل می‌رود و این از مشکلات و آسیب‌های جدی است که باید از آن جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، مجتبی نیک‌کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه امروز در چهارمین کنگره معماری و شهرسازی ایران که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، گفت: معماری امروز ما برگرفته از سبک‌هایی است که از سایر کشورها وارد شده است.
وی افزود: عدم توجه به باورها و عدم رعایت ارزش‌های پایدار معماری ایران و همچنین توجه نکردن به ویژگی‌های اقلیمی سبب شده که امروز مطابقت لازم و مطلوب بین معماری کشور و باورها و فرهنگ مردم درکنار آن ویژگی‌های مورد نظر جامعه وجود نداشته باشد.
نیک‌کردار با اشاره به اینکه باید به گذشته اصیل و تاریخی خود افتخار کنیم، اظهار کرد: متأسفانه معماری امروز ما با باورها و ارزش‌های پایدار ایران و حتی فرهنگ و اقلیم مناطق مختلف کشور مطابقت ندارد.
وی تأکید کرد: عدم مطابقت در ابعاد مختلف ساختمان‌ها در سیمای عمومی شهرهای امروز کشور قابل مشاهده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: براساس اعتقادات و باورهای جامعه در مبانی معماری اسلامی – ایرانی رعایت و حفظ حریم درون خانه برای خانواده یک اصل است که متأسفانه این اصل در شیوه‌های جدید طراحی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
نیک‌کردار در ادامه به تاریخ یکجانشینی در استان کرمانشاه اشاره و گنج دره شهرستان هرسین را شاهد این مدعا دانست.
captcha