تبعات اعدام سه جوان بحرینی ادامه دارد
کد خبر: 3564398
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

تبعات اعدام سه جوان بحرینی ادامه دارد

گروه بین‌الملل: به دنبال اعدام سه جوان توسط رژیم آل خلیفه، تظاهرات و ناآرامی گروه‌های مختلف مردم در بسیاری از شهرها و مناطق این کشور همچنان ادامه دارد.

تبعات اعدام سه جوان بحرینی ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از العالم، هم‌زمان با پایان مراسم عزاداری عباس السمیع ،علی السنکیس و سامی مشیمع، روز چهارشنبه، 29 دی‌ماه، تظاهرات‌های گسترده‌ای در مناطق مختلف بحرین برگزار شد.
مقامپ‌های بحرینی روز یکشنبه، 15 ژانویه(26 دی‌ماه) این سه نفر را اعدام کردند.
با فراخوان ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه در مناطق سهله جنوبی، المالکیه، سماهیج، کرزکان، بوری، السنابس، سار و البلاد القدیم تظاهرات گسترده ای برگزار شد.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها با در دست‌داشتن عکس این سه شهید، بر وفاداری به شهدای وطن و اصرار بر قصاص قاتلان تأکید کرده و برای پایان‌دادن به حکومت رژیم آل خلیفه و حق مردم در تعیین سرنوشت و ایجاد نظام سیاسی جدید شعارهای انقلابی تکرار می‌کردند.
تظاهرکنندگان همچنین برای اعلام وفاداری خود به خون شهدا و پایبندی به انتقام‌گیری از خاندان آل خلیفه، تابوت‌های نمادینی در ابتدای صف «تظاهرات شمع‌ها» در السنابس بر دوش داشتند.
مرکز حقوق بشر بحرین سرکوب تظاهرات مردمی را محکوم کرد
العالم همچنین گزارش داد مرکز حقوق بشر بحرین اقدام‌های ظالمانه حکومت این کشور در سرکوب تظاهرات مردمی را که در اعتراض به اعدام 3 تن از شهروندان پس از شکنجه طولانی به راه افتاده بود، محکوم کرد.
این مرکز دیروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حکومت بحرین از زمان سرکوب تظاهرات میدان «لؤلؤه» در سال 2011، تعهدات خود در زمینه اصول حقوق بشر به خصوص آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز را زیر پا گذاشته است. همچنین اقدام این حکومت در توسل به زور افراطی در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی، زندگی مردم را در معرض خطر قرار داده است.
این مرکز از رصد بازداشت بی دلیل 20 شهروند از جمله سه کودک – که بعدا آزاد شدند – و ثبت 150 مورد تظاهرات مسالمت‌آمیز در 38 منطقه از روز اعدام سه جوان بحرینی تا امروز خبر داد و گفت که از این مجموع، 53 مورد با استفاده از گلوله‌های ساچمه‌ای و بمب‌های گازی سرکوب شده‌اند و ده‌ها نفر نیز مجروح شده‌اند.
مرکز حقوق بشر بحرین در این بیانیه از آمریکا، انگلیس، سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواست دولت بحرین را برای توقف فوری سرکوب ظالمانه تظاهرات مسالمت‌آمیز و تضمین حقوق بشر مخصوصا آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی تمام زندانیان سیاسی و محاکمه عناصر امنیتی که مرتکب استفاده افراطی از گاز اشک‌آور شده‌اند تحت فشار قرار داده و از فروش اسلحه به بحرین به دلیل این که در سرکوب مردم به کار می‌رود، خودداری کنند.
captcha