حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیاز جوامع جهانی و اسلامی باشند
کد خبر: 3566472
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیاز جوامع جهانی و اسلامی باشند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حوزه‌های علمیه و طلبه‌ها باید پاسخگوی نیازهای امروز جامعه جهانی و جامعه اسلامی باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین،به نقل از دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: اساتید رابطه‌ای دوستانه، با محبت و پدرانه با طلبه‌ها داشته باشند تا برنامه‌هایشان با اثرگذاری بیشتری همراه شود.
وی عنوان کرد: اساتید به گونه‌ای رفتار کنند تا در حرف و عملشان تناقض و تضاد به وجود نیاید، چرا که این عمل ماست که در طلبه‌ها اثر خواهد گذاشت.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) اخلاق حوزه را انقلابی کرد، در حالی که ایشان عالمی قرآنی بود و در سیر و سلوک عرفانی قرار داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همان‌گونه که امام (ره) در انقلابی کردن حوزه‌های علمیه مهم‌ترین نقش را داشتند، علامه طباطبایی (ره) هم در قرآنی کردن حوزه‌های علمیه اثرگذار بودند.
وی افزود: امروز هم رهبری نقش مهمی در تعالی جامعه اسلامی دارند و در رشد و بالندگی پیروان اهل بیت (ع) گام‌های جدی برداشته‌اند و اساتید حوزه هم باید با جدیت دغدغه‌های رهبری را در این حوزه دنبال نمایند.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: حوزه‌های علمیه و طلبه‌ها باید پاسخگوی نیازهای امروز جامعه جهانی و جامعه اسلامی باشند و انقلابی بودن و انقلابی ماندن با جدیت در حوزه‌ها پیگیری شود.
captcha