دولت میانمار پاسخگوی قتل وکیل مسلمان باشد
کد خبر: 3568331
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
عفو بین‌الملل:

دولت میانمار پاسخگوی قتل وکیل مسلمان باشد

گروه بین‌الملل: سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل از دولت میانمار خواست تا مسئله قتل «کو نی» (Ko Ni)، وکیل برجسته مسلمان را که دیروز، 10 بهمن، در فرودگاه یانگون هدف گلوله قرار گرفت، بی‌طرفانه مورد بررسی قرار دهد.

دولت میانمار پاسخگوی قتل وکیل مسلمان باشد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Channel News Asia»، قتل این وکیل مسلمان در میان تنش‌های اجتماعی و مذهبی در کشور بودایی میانمار، یک خشونت سیاسی کم‌سابقه است که سبب بهت مردم و امنیتی شدن منطقه شمال غربی این کشور شد که یک منطقه مسلمان‌نشین است.

پلیس، مردی 53 ساله را به عنوان تنها مظنون تیراندازی به این وکیل مسلمان دستگیر کرد.

این وکیل برجسته مسلمان، مشاور حقوقی حزب «لیگ ملی برای دمکراسی»، حزب حاکم میانمار بود.

وی در فرودگاه بین‌المللی یانگون پس از بازگشت از اندونزی و به هنگام سوار شدن به تاکسی هدف گلوله قرار گرفت.

راننده تاکسی او نیز به خاطر تلاش برای شناسایی مهاجم کشته شد.

سازمان عفو بین‌الملل دیروز با انتشار بیانیه‌ای با اعلام اینکه کشته شدن این وکیل مسلمان همه نشانه‌های یک ترور را دارد، از دولت میانمار خواست تا تحقیقاتی جامع، مستقل و بی‌طرفانه در این رابطه انجام دهد و نتیجه را اعلام کند.

این وکیل 63 ساله منتقد تداوم نقش ارتش میانمار در اداره میانمار بود که با وجود به قدرت رسیدن حزب لیگ ملی برای دمکراسی به سرپرستی «آنگ سان سوچی»، برنده جایزه صلح نوبل، هنوز در امور دولتی دخالت می‌کند.

خانواده و دوستان این وکیل مسلمان می‌گویند که وی به خاطر فعالیت‌های سیاسی‌اش بارها تهدید شده بود، اما انگیزه قتل او هنوز اعلام نشده است.

captcha