برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3569308
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد طی اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 12 بهمن‌ماه در نشست خبری گفت: حوزه هنری علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر انجام داده، اما فاقد ساختمان است که در این راستا با مسئولان نیز رایزنی‌هایی صورت گرفت.
وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهر یاسوج یک شهر مهاجرپذیر است میزان ورودی جمعیت با میزان زیرساخت‌های فرهنگی استان همخوانی ندارد و در حوزه زیرساخت‌ها کمبود داریم.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد طی اسفندماه خبر داد و اضافه کرد: فراخوان این جشنواره آگهی شده و اکنون ۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ارسال شده است، ضمن اینکه جشنواره با حضور کوروش زارعی، رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور افتتاح می‌شود.
وی برگزاری نمایشگاه تجسمی در یاسوج، نشست یک روزه فیلم‌سازان استان و استان فارس با هدف تبادل تجربیات مشترک، کارگاه سینمایی مستند با حضور استاد همایون امامی و فیلم‌های انقلاب در مدارس را از جمله ویژه‌برنامه‌ها طی دهه فجر بیان کرد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد نشست آشنایی با ادبیات پایداری با معرفی کتاب «فتاح»، اهدای کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری به کتابخانه‌های روستایی، شب شعر فجر، نشست تخصصی شعر انقلاب، نمایش‌نامه خوانی با موضوع انقلاب اسلامی و نقد بررسی نمایش نامه‌ها را از دیگر این برنامه‌ها اعلام کرد.
اسلامی در ادامه اظهارات خویش تصریح کرد: شب آواز با محوریت موسیقی‌های لری توسط هنرمندان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در شهر نورآباد سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد حوزه هنری به سمت تولید آثار هنری و پرورش هنرمندان است، یادآور شد: تاکنون 332 اثر تولیدی در بخش‌های مختلف فیلم و کتاب، نمایش، نمایش نامه، هنرهای تجسمی در زمینه عکاسی، نقاشی، پوستر، خوشنویسی، کاریکاتور و موسیقی تولید شده است.
captcha