کد خبر: 3571196
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

برگزاری همایش «نقش هنر و رسانه در فرهنگ‌سازی قرآنی»

گروه هنر: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با انتشارات فراخوانی، قصد دارد همایش «نقش هنر و رسانه در فرهنگسازی قرآنی» را 18 اسفند برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش «نقش هنر و رسانه در فرهنگ‌سازی قرآنی» را ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ برگزار می‌کنند.

مبانی به‌کارگیری عناصر هنر و رسانه در توسعه فرهنگ قرآن، ارزیابی و آسیب­‌شناسی وضعیت فعالیت‌های هنری و رسانه­‌ای موجود در حوزه قرآن و راهکارهای توسعه و تقویت نقش­‌آفرینی ابزار هنر و رسانه در فرهنگ‌­سازی قرآنی محورهای اصلی این همایش است.

براین اساس از کلیه اندیشمندان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دعوت شده است تا مقالات خود را حداکثر تا ۱۰ اسفند ۹۵ به نشانی الکترونیکی ertebatat@ricac.ac.ir دبیرخانه همایش ارسال کنند.

محورهای همایش:

الف- مبانی به ­کارگیری عناصر هنر و رسانه در توسعه فرهنگ قرآنی

تدوين و تحليل مباني نظري هنر و رسانه قرآني

رسالت هنر و رسانه در عرصه فرهنگ­‌سازی قرآنی

تبیین شاخص­های هنری و رسانه ­ای مطلوب در حوزه فعالیت­های قرآن

ب- ارزیابی و آسیب­ شناسی وضعیت فعالیّت­‌های هنری و رسانه‌­ای موجود در حوزه قرآن 

بررسی و ارزيابی ميزان حضور فرهنگ و معارف قرآن و عترت(ع) در توليدات هنری و رسانه­‌ای كشور

شناسایی چالش­ها و موانع فرهنگ‌سازي قرآنی در بستر هنر و رسانه

آسيب‌شناسی آثار سينمايی و نمايشی ايرانی از منظر شاخص‌های عقيدتی و اخلاقی قرآن و عترت(ع)

نقش فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ديجيتال در توسعه فرهنگ قرآنی

بررسی و ارزيابی كمّی و كيفی محصولات فاخر قرآنی در سينما و رسانه ملی

آسيب‌شناسی «برنامه‌های ويژه كودك و نوجوان» در سينما و رسانه ملی از منظر شاخص‌های تربيتی قرآن و عترت(ع)

آسيب‌شناسی اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های رايانه‌ا‌ی موجود از منظر شاخص‌های تربيتی قرآن و عترت(ع)

شناسايی و احصای ظرفیت­‌های مغفول توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه هنر و رسانه

بررسی و ارزيابی نقش نهادهای حوزوی و دانشگاهی در توليد محتوا برای هنر و رسانه قرآنی

ج- راهکارهای توسعه و تقویت نقش­‌آفرینی ابزار هنر و رسانه در فرهنگ­سازی قرآنی

آينده‌پژوهی فعاليت‌های هنری و رسانه‌ای قرآن و عترت(ع)

نيازسنجی فعاليت‌های هنری و رسانه‌ای قرآن و عترت(ع) مبتنی بر نيازهای حال و آينده جامعه

سينمای قرآنی و روش‌های ترويج فرهنگ قرآن و عترت(ع) از طريق فيلم و سينما

راهکارهای تسهیل و تقویت حضور هنرمندان قرآنی در عرصه فعالیت­‌های تبلیغی و ترویجی

بررسی روش‌های توانمندسازی فعالان قرآنی جهت توليد آثار هنری قرآنی

نقش هنر و رسانه‌ در جهت مهجوريت‌زدايی از قرآن كريم

گفتمان‌سازی و جريان‌سازی قرآنی از طريق فعاليت‌های هنری و رسانه‌ای

رسالت هنر و رسانه در خصوص تربيت ده ميليون حافظ قرآن كريم

راهكارپژوهی توسعه و تعميق پویانمايی (انیمیشن) و بازی‌های رايانه‌ای‌ قرآنی

نقش‌آفرينی هنر و رسانه در جهت تقويت، تعميق و بهره‌برداری از «رئوس فرهنگ شيعی» از جمله؛ غدير، عاشورا، اربعين، مهدويت و ولايت فقيه

بررسی و ارزيابی عملكرد رسانه‌هاي قرآني

مهلت ارسال مقاله؛ ۱۰ اسفند ۱۳۹5 

نشانی رایانه‌ای برای ارسال مقاله ertebatat@ricac.ac.ir

زمان برگزاری همایش؛ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

 

captcha