تبلیغ فرهنگ پیشگیری از سرطان در رادیو قرآن نابلس
کد خبر: 3576415
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

تبلیغ فرهنگ پیشگیری از سرطان در رادیو قرآن نابلس

گروه بین‌الملل: رادیو قرآن نابلس فلسطین کمپین «سفری امیدبخش با بیماران سرطانی» را با هدف تبلیغ راه‌های مقابله با سرطان و پیشگیری از آن در قالب ویژه‌برنامه‌ای در این رسانه راه‌اندازی کرده است.

تبلیغ فرهنگ پیشگیری از سرطان در رادیو قرآن نابلس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «دنیا الوطن»، رادیو قرآن نابلس ششمین کمپین(پویش) ایمانی خود را با عنوان «سفری امیدبخش با بیماران سرطانی» هم‌زمان با آغاز ویژه برنامه‌های جمادی‌الاولی و جمادی‌الثانی این رسانه راه‌اندازی کرده است.
این کمپین در شرایطی راه‌اندازی شده است که ابتلا به سرطان در فلسطین، دیگر کشورهای عربی و اسلامی و کل جهان افزایش یافته و تشکیلات خودگردان فلسطین و وزارت بهداشت این کشور توجه ویژه‌ای به مقابله با این بیماری دارند.
«اسامه ملحس»، سردبیر برنامه‌های رادیو قرآن نابلس گفت: هدف این کمپین با دین مبین اسلام همخوانی دارد؛ دینی که به همبستگی با افراد مصیبت‌‌دیده در زمان گرفتاری و رنج دعوت کرده است.  
وی با استناد به حدیث نبوی «هرکس به امور مسلمانان همت نگمارد، مسلمان نیست» افزود: رابطه مسلمانان با یکدیگر مثل پیکر واحدی است که اگر عضوی از آن به درد آمد، سایر اعضا به کمک می‌شتابند.  
بشار ابوزهره، مدیر برنامه‌های رادیو قرآن نابلس نیز اظهار کرد: کمپین رادیویی «سفری امیدبخش با بیماران سرطانی» طی دو ماه جمادی‌الاولی و جمادی‌الثانی به مدت 4 روز در هفته در این رسانه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: یکی از این برنامه‌ها شامل تماس زنده و مستقیم با شنوندگان است که شنبه‌ها عصر ساعت 16 به وقت محلی به روی آنتن می‌رود و مهمانان کارشناس در زمینه‌های پزشکی، بهداشتی و روانشناسان راهنمایی‌هایی در زمینه پیشگیری و راه‌های درمان سرطان ارائه می‌دهند و بذر امید را در دل بیماران سرطانی می‌کارند.
بشار ابوزهره تصریح کرد: سه برنامه دیگر نیز روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه شامل نشست‌های ضبط‌شده و مطالب آموزنده، ساعت 10:30 صبح به وقت محلی پخش می‌شود.
شیخ ابوزهره در پایان یادآور شد: این ششمین کمپین ایمانی رادیو قرآن نابلس است و تاکنون کمپین‌های «ما لَكُمْ لَا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَاراً» برای ممانعت از اهانت به ذات اقدس الهی و بزرگداشت اسماء‌الحسنی، «حجابم؛ بهشتم»، «نماز صبح؛ راهی به سوی رستگاری»، کمپین «رضایت والدین راه رسیدن به بهشت است» با هدف تشویق به نیکی به پدر و مادر و همچنین کمپین «خداوند ربا را نابود می‌کند» در این رسانه راه‌اندازی شده است.
captcha