ارسال 429 اثر به جشنواره استانی علامه حلی
کد خبر: 3576768
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

ارسال 429 اثر به جشنواره استانی علامه حلی

گروه معارف: معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی گفت: 429 مقاله و کتاب توسط طلاب حوزه علمیه استان به جشنواره استانی علامه حلی ارسال شده که از این تعداد 262 مقاله در بخش برادران و 167 مقاله در بخش خواهران است.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، 262 مقاله در بخش برادران و 167 مقاله در بخش خواهران از طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی به اولین جشواره استانی علامه حلی ارسال شده است که در مجموع آثار ارسالی 429 مقاله و کتاب است. 
حجت‌الاسلام محمود مرادی، معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: استان مرکزی در ۸ دوره قبل نیز به جشنواره ملی علامه حلی اثر ارسال می‌کرد اما به دلیل اینکه آثار به حد نصاب ۱۰۰ نمی‌رسید مجوز برگزاری جشنواره را در استان به دست نمی‌آورد.
وی در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در استان اظهار کرد: سال گذشته از حوزه علمیه برادران ۱۸۲ اثر که بیش از نیمی از آنها کار تحقیقاتی بالای ۸۰ صفحه، دو کتاب و نزدیک به ۸۰ مقاله به حوزه علمیه قم ارسال شد که همین موفقیت باعث شد تا امسال مجوز برگزاری اولین همایش علامه حلی در استان را دریافت کنیم. 
حجت‌الاسلام مرادی اضافه کرد: سال گذشته از حوزه علمیه خواهران نیز ۱۳۰ اثر ارسال شد که بیش از ۸۰ کار تحقیقاتی سطح دو بود، که در مجموع رقم قابل توجهی را برای استان رقم زد و با ارزیابی صورت گرفته در قم، از ۱۶هزار اثر ارسالی از سراسر کشور، طلاب استان مرکزی توانستند امتیاز خوبی کسب کنند و ۱۰ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد. 
وی ادامه داد: محور ارسال مقالات محدودیتی نداشت و پژوهشگران در هر زمینه از جمله تبلیغ، کتاب، مقاله، پایان‌نامه، بروشور، ساخت قبله‌نما، داروهای گیاهی و طب اسلامی، معماری اسلامی و هرآنچه که در حوزه علوم دینی، اسلامی و انسانی توانایی و استعداد قلم زنی داشتند می‌توانستند اثر ارائه دهند، حتی این محدودیت در اختراعات و اکتشافات نیز وجود نداشت و علاقمندان در حوره هواشناسی نیز می‌توانستند مطالب خود را ارائه دهند. 
دبیر استانی اولین همایش علامه حلی زمان ارسال آثار به جشنواره استانی علامه حلی را  تا اول بهمن ۹۵ اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با حجم زیادی از مقالات و کتاب در حوزه‌های مختلف روبه رو شدیم که کار ارزیابی آثار تا خردادماه سال آینده به طول خواهد انجامید. 
این مقام مسئول، با بیان اینکه پس از ارزیابی مقالات به نفرات برتر استانی در آیین اختتامیه جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود، ابراز کرد: آثار برای ارزیابی نهایی به قم ارسال شده و نفرات برگزیده در مراسمی که آذرماه سال آینده برگزار خواهد شد تقدیر می‌شوند.
captcha