حضور استادان برجسته قرآنی تا پخت شیرینی‌های محلی
کد خبر: 3576848
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

حضور استادان برجسته قرآنی تا پخت شیرینی‌های محلی

دومین جشنواره سراسری قرآنی مدهامّتان ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی با استقبال گرم مردم شهرستان سیریک و روستای «روتان» استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: مجتبی میرزایی‌نسب گفت: مرحله کشوری دومین جشنواره سراسری قرآنی مدهامّتان ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی، 27 تا 29 بهمن در روستای «روتان» شهرستان سیریک استان هرمزگان برگزار شد.
وی افزود: به منظور کاربردی‌شدن رشته‌های جشنواره قرآنی مدهامّتان، امسال این مسابقات در رشته‌های قرائت و اذان برگزار شد، در حالی که در دوره نخست در رشته‌های قرائت و حفظ 20 جزء بود.
مسئول دبیرخانه دایمی جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، خاطرنشان کرد: دومین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان روستایی با حضور 55 نفر از 22 استان برگزار شد البته تعدادی از نمایندگان استان‌ها به دلیل شرایط نامساعد جوی در آن حضور نیافتند.
برگزاری  دوره آموزشی تجوید، صوت و لحن در حاشیه جشنواره
میرزایی‌نسب اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی تجوید، صوت و لحن با تدریس محمدرضا ابوالقاسمی و قاسم مقدسی برای شهروندان شهرستان سیریک و همچنین تعدادی از منتخبین در روز 27 بهمن، از اتفاقات خوب این مسابقات بود.
وی گفت: برگزاری رشته اذان به دلیل جایگاه کاربردی آن در مساجد، بسیار مورد استقبال علاقه‌مندان و موذنین قرار گرفت.
مسئول دبیرخانه دایمی جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ادامه داد: مسابقه رشته حفظ 10 جزء قرآن با حضور 30 نفر از حفاظ خواهر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سیریک در حاشیه دومین دوره جشنواره قرانی مدهامّتان روستایی برگزار شد.
میرزایی نسب ابراز کرد: استفاده از ظرفیت مردمی و ایجاد شور و شعف در روستانشینان از کودکان تا سالخوردگان، از نقاط قوت و جالب این دوره از مسابقات بود.
وی افزود: مسئولان استان هرمزگان در بخش‌های مختلف این جشنواره حضور داشتند به طوری که آیت‌الله نعیم‌آبادی؛ نماینده ولی‌فقیه و همچنین امامان جمعه شهرستان‌های استان هرمزگان در افتتاحیه و جاسم جادری، استاندار و تعدادی از مدیران ارشد آن در اختتامیه آن حضور یافتند.
برکات بی‌شمار قرآن
میرزایی‌نسب خاطرنشان کرد: وفاق و همدلی مردم روستای روتان برای برگزاری باشکوه دومین جشنواره قرآنی مدهامّتان روستایی بسیار چشمگیر بود، از مردمی که در محل مسابقات حضور می‌یافتند تا بانوانی که با پخت نان و شیرینی‌های محلی از متسابقین و کادر اجرایی مسابقات استقبال می‌کردند، مطمئنا همه این‌ها به واسطه برکت قرآن است.
وی اضافه کرد: حضور استادان برجسته قرآنی کشور شامل محمدرضا ابوالقاسمی، قاسم مقدسی، حسن ربیعیان و ناصر جعفرزاده در این دوره از مسابقات با وجود فاصله دو ساعت و نیمه روستای روتان از مرکز استان بسیار ارزشمند بود، ضمن اینکه بسیاری از متسابقین برای نخستین بار با این استادان و داوران برجسته قرآنی کشور از نزدیک، دیدار داشتند.
مسئول دبیرخانه دایمی جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با برگزاری جشنواره‌های قرآنی در روستاها، الگویی موفق در استفاده از ظرفیت روستاییان و شناسایی نخبگان قرآنی، به دیگر بخش‌های کشور ارایه کرده است.
میرزایی‌نسب ادامه داد: استقبال 55 نفر از 22 استان از دومین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان روستایی با توجه به شرایط جوی و شرایط آیین‌نامه‌ای، بسیار خوب و در حد انتظار بود.
اعلام آمادگی چند استان‌ برای میزبانی سومین جشنواره مدهامّتان روستایی
وی خاطرنشان کرد: استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد و ... برای میزبانی سومین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان روستایی اعلام آمادگی کرده‌اند.
مسئول دبیرخانه دایمی جشنواره‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، درباره موضوع زمان برگزاری دومین جشنواره قرآنی مدهامّتان روستایی در فصل زمستان، گفت: به دلیل گرمای بسیار استان هرمزگان امکان برگزاری این مسابقات در فصول گرم سال، ممکن نبود و بهترین زمان برای برگزاری آن انتخاب شد، ضمنا هر سال جشنواره قرآنی مدهامتان روستایی بنا بر محل انتخاب‌شده و در بهترین شرایط جوی آن استان، برگزار می‌شود.
captcha