اولین دوره طرح ملی اردوهای بوم گشت در تالاب کجی نهبندان برگزار شد
کد خبر: 3578158
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

اولین دوره طرح ملی اردوهای بوم گشت در تالاب کجی نهبندان برگزار شد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی جهاددانشگاهی از برگزاری اولین دوره طرح ملی اردوهای بوم گشت ایران روز گذشته، هفتم اسفندماه در تالاب کجی نهبندان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حمید مرادی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  گفت: این طرح به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی و کانون زمین پاک موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند در تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار شد.

وی اظهار کرد: طرح ملی دانشجویی بوم‌گشت ایران یک برنامه علمی، تفریحی و فرهنگی است که زمینه را برای حضور دانشجویان در این طرح فراهم و بستری را برای آشنایی بیشتر آنان با داشته‌ها و سرمایه‌های زیستی و طبیعی کشور فراهم می سازد.

مرادی افزود: در این طرح دانشجویان از نزدیک با سیمای طبیعی، چهره جغرافیایی، تنوع آب و هوایی و تنوع زیستی و جاذبه‌های گردشگری استان آشنا می‌شوند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان ادامه داد: در حاشیه این طرح کارگاه آشنایی با تالاب توسط کارشناس محیط زیست استان و کارگاه آماتوری عکاسی توسط عکاس ایسنا انجام و پاک سازی محیط زیست و مسابقه عکاسی تالاب نیز برگزار شد.

مرادی یادآور شد: 50 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی و موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند در این طرح حضور داشتند.

captcha