معرفی جلسات و چهره‌های قرآنی از سیمای قرآن
کد خبر: 3578905
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

معرفی جلسات و چهره‌های قرآنی از سیمای قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: برنامه «بوستان» با محوریت معرفی چهره‌ها و جلسات قرآنی به زودی از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) یکی از عرصه‌هایی که گروه تلاوت و نغمات شبکه قرآن و معارف سیما به آن ورود کرده است معرفی چهره‌‌های قرآنی در عرصه تلاوت، حفظ یا آموزش قرآن است، به همین دلیل برنامه‌ای تحت عنوان «بوستان» تولید شده که قرار است به زودی از شبکه قرآن به مخاطبان ارائه شود. در این برنامه سعی شده ضمن معرفی چهره‌های قرآنی به زندگی آنها نیز پرداخته شود و مخاطبان با سبک زندگی آنها آشنا شوند.
بخش دیگری که در این برنامه در نظر گرفته شده است معرفی جلسات قرآن است، از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به بحث معرفی قاریان ممتاز جهان اسلام به ویژه قاریان مصری اشاره کرد که زندگی‌نامه آنها را در قالب روایت یا نمایش ارائه می‌شود، در گذشته این برنامه به صورت ساده تهیه می‌شد که در این برنامه بحث هنری بیشتر شده تا برش‌های تأثیرگذار از زندگی قاریان مصری ارائه شود.
کتاب‌های قرآنی به ویژه در عرصه تلاوت و نغمات و معرفی آنها نیز از دیگر آیتم‌هایی است که برای مخاطبان در نظر گرفته شده که در هر برنامه یک یا دو کتاب از تألیفات جدید ارائه می‌شود، در این برنامه برای نماز به ویژه برای طیف سنی نوجوانان نیز تدارکاتی دیده شده و در قالب مسابقه و بهره‌گیری از تکنیک‌های هنری از قبیل مباحث ادبی مانند شعر و ... در این زمینه کار شده است.
قاریان ممتاز و بین‌‌‌‌المللی قرآن که در حال حاضر در حال فعالیت هستند در دوران نوجوانی نیز دارای تلاوت‌هایی بوده‌اند که تلاوت دوران نوجوانی آنها که حالت نوستالژیک داشته پخش می‌شود، همچنین پشت صحنه ضبط برنامه‌های تلاوتی نیز از بخش‌های دیگر برنامه «بوستان» است. بخش اطلاع‌رسانی و آخرین اخبار و اطلاعات حوزه نغمات و تلاوت کشور که در طول هفته شکل گرفته و یا قرار است در آینده شکل بگیرد در این برنامه به مخاطبان عرضه می‌شود.
مسابقه‌ای تحت عنوان شاهکار تلاوت آخرین آیتم برنامه «بوستان» است و روال این مسابقه نیز این طور است که در هر برنامه یک قاری انتخاب و در مورد آن قاری و ویژگی تلاوتش صحبت شده و پنج تلاوت فاخر او انتخاب می‌شود، مخاطب باید به یکی از این تلاوت‌ها رأی دهد، مثلاً یک برنامه مربوط به عبدالباسط است که از بین پنج تلاوتش یک مورد برای مرحله بعد انتخاب شده و به همین صورت از تلاوت قاریان دیگر نیز استفاده می‌شود، از هر قاری یک تلاوت انتخاب شده و در نهایت همه اینها با هم در نظرسنجی قرار می‌گیرد و زیباترین تلاوت قاریان از دیدگاه مخاطبان انتخاب می‌شود.
captcha