ائمه جمعه اهمیت منابع طبیعی را تبیین کنند
کد خبر: 3580704
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
آیت‌الله خاتمی:

ائمه جمعه اهمیت منابع طبیعی را تبیین کنند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در حوزه آموزش و ترویج اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی باید از توان رسانه‌های جمعی، ائمه جمعه و مروجان در قالب سفیران انفال بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیروز شنبه 14 اسفندماه در دیدار با کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار کرد: باید ارزش و اهمیت منابع طبیعی برای تمام اقشار جامعه تبیین شود تا آنان هم برای حفاظت از این منابع همکاری لازم را داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه منابع طبیعی، خاک و آب فقط برای نسل کنونی نیست و آیندگان هم سهمی از آن دارند، تصریح کرد: وضعیت بحرانی منابع طبیعی، حاصل سهل انگاری یک یا 2 سال نیست و نمی‌توان آن را طی کوتاه مدت اصلاح کرد این در حالی است که در حوزه آموزش و ترویج، آنگونه که باید عمل نشده است و امروز باید وارد این بستر شد و از توان رسانه‌های جمعی، ائمه جمعه و مروجان در قالب سفیران انفال بهره گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بخشی از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی توسط مردم انجام می‌شود، تاکید کرد: کار فرهنگی کردن در این زمینه زمان‌بر است و نیاز به این است که در این زمینه، طولانی مدت کار شود و همه باید به این مساله واقف باشند که از سال گذشته آژیر خطر در زمینه منابع‌طبیعی به صدا در آمده است و در این رابطه می‌توان به بحران دریاچه ارومیه و ریزگرد‌های منطقه خوزستان اشاره کرد.

وی بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در پاسداری از منابع آبی و خاکی تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از این فناوری‌ها در کمترین میزان استفاده از منابع، بیشترین بهره‌وری را داشت و کمترین آسیب را به منابع طبیعی و محیط زیست وارد کرد.

سفیران انفال در زنجان اجرا می‌شود

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه از ارکان مهم منابع طبیعی، کار فرهنگی و ارزشی است، اظهار کرد: در این ارزش ها سعی شده است که مسائل ترویجی به ویژه در بخش کشاورزی منتقل شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه از جمله ابتکارات این استان اجرای برنامه سفیران انفال را می‌توان نام برد، تصریح کرد: سفیران انفال در 28 روستای استان که با چالش جدی در حوزه منابع طبیعی مواجه هستند با حضور 17 عالم دینی برجسته در حال اجرا است.

حجت الاسلام حسینی گفت: استان زنجان تدوین کننده و ارائه دهنده طرح سفیران انفال در سطح کشور است که این طرح پس از تدوین و برگزاری جلسه‌های مکرر به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد و مورد استقبال قرار گرفت که در این طرح روحانیون، موضوع حلال و حرام کسب را در روستاهایی که زمین‌های ملی مورد تصرف قرار گرفته‌اند، تبیین می کنند.

یادآور می‌شود 14 تا 21 اسفند با عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و برنامه‌های مرتبط در این خصوص در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

captcha