مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ناجا برگزار شد
کد خبر: 3581171
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
در تهران؛

مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ناجا برگزار شد

گروه مسابقات: مراسم اختتامیه بیست‌ودومین دوره مسابقات سراسری ناجا صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن ناجا صبح امروز، 16 اسفند‌ماه در مجتمع آدینه واقع در خیابان ستاری خیابان آبشناسان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا در این مراسم بیان کرد: باید از آموزه‌های قرآن کریم در مأموریت‌های ناجا بهره گرفت. در این چند سال که نهضت حفظ قرآن در کشور راه افتاده است این سفره نیز در خانواده‌های ناجا گشوده شده است.
وی تصریح کرد: قرآن، باعث رشد ایمان است و موجب نورانیت منزل و محل کار می‌شود، همچنان که تربیت را هم نتیجه‌مند می‌کند.
بهرامی ضمن بیان روایتی از حضرت زهرا(س) گفت: حضرت در مورد قرآن کریم می‌فرمایند: کتابی همراه ماست که ناطق است و با ما حرف می‌زند. کسی که با قرآن مانوس است، احساس می‌کند که قرآن با او حرف می‌زند. اینکه امامان وقتی عبارت یا ایها الذین امنوا را می‌شنیدند، لبیک می‌گفتند، علتش این بود که با کلام خدا که به صبر و جهاد و ... دعوت می‌کند، پاسخ مثبت می‌دادند.
رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا به ادامه روایت حضرت زهرا(س) اشاره و بیان کرد: قرآن ناطق صادق است. نور فروزان و شعاع درخشنده است. اگر مهارمان را به قرآن دادیم، قرآن ما را به سوی رضوان هدایت می‌کند و رضوان مقامی است که به عنوان نعمت برتر معرفی شده است.
بهرامی بیان کرد: قرآن نجات‌دهنده است و فقط نباید به آن گوش داد، بلکه باید هم شنید و هم عمل نمود؛ چرا که باعث نجات است.
وی بیان کرد: اگر به فعالیت‌های قرآنی عمق دادیم، قرآن به شخصیت ما عمق می‌دهد، باید در مورد قرآن به وظایفمان درست عمل کنیم تا گام بلندی در قرآنی شدن فضای کشور داشته باشیم و گام بلندی به سوی تمدن اسلامی برداریم.
در ادامه سردار شعبانی، مسئول تبلیغات و روابط عمومی عقیدتی ـ سیاسی ناجا به سخنرانی پرداخت و بیان کرد: رقابتی که برگزار شد در دو بخش برنامه‌ریزی شده بود و خواهران در دانشگاه علوم انتظامی در این مسابقه حضور یافتند.
وی افزود: در بخش آقایان در 10 رشته و در بخش بانوان نیز 9 رشته داشتیم و انتظارمان این است که سال آینده فضای قرآنی نسبت به امسال ارتقا یابد. در بحث ترویج فرهنگ قرآنی، نهضت بزرگی در ناجا شکل گرفته و هر فرد ناجایی که با قرآن آشنا شود، قدرت نرم نظام را افزایش داده است.
شعبانی گفت: هر یک از افراد قرآنی ناجا باید به صورت شبکه‌ای فعالیت کند و اگر فرضاً هر فرد 10 نفر را درگیر فعالیت قرآنی کند، طی سالیان آینده می‌توانیم توسعه خوبی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام مصلحی، وزیر سابق اطلاعات یکی دیگر از سخنرانان بود که با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دو سال گذشته مبنی بر تاکید بر گفتمان حضرت امام(ره) نسبت به تشریح تهدیداتی که انقلاب را تهدید می‌کند با رویکرد قرآنی بیان داشت: مقام معظم رهبری دو پروژه سنگین دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی را تاکید کردند که یکی تحریف انقلاب و دیگری نفوذ بود.
وی افزود: در تحریف انقلاب که همان گفتمان امام است به دنبال تحریف سخنان امام بودند. گفتمان امام، گفتمان قرآن و اهل بیت بود، اقدامات امام و تمامی عملکرد او نیز بر پایه قرآن بود.
مصلحی گفت: تاریخ در علوم اسلامی، جایگاه خوبی دارد که می‌توان به این اشاره کرد که یک سوم قرآن به تاریخ گذشتگان پرداخته است و نسبت به سقوط و صعود قوم های مختلف اشاره داشته است.
وی در مورد نفوذ بیان کرد: دو نوع نفوذ داریم یکی موردی و دیگری جریانی. در نفوذ موردی می‌توان به یک جاسوس اشاره کرد که در راستای ترورهای دانشمندان هسته‌ای اقدام می‌کند، ولی نفوذ جریانی است که به دنبال شبکه‌سازی در ملت است و به دنبال اهدافی مانند تغییر باورها آرمان‌ها نگاه‌ها و سبک زندگی است.
اسامی نفرات برتر را اینجا ببینید.
captcha