دختر فلسطینی؛ مقلد مشاهیر قرائت + عکس
کد خبر: 3582196
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

دختر فلسطینی؛ مقلد مشاهیر قرائت + عکس

گروه بین‌الملل: «شذا ابوسلميه»، دختر فلسطینی ساکن نوار غزه 13 سال دارد و صوت مشاهیر قرائت جهان اسلام را به زیبایی تقلید می‌کند.

پنج شنبه//دختر فلسطینی مقلد مشاهیر قرائت + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شذا ابوسلميه در خانه‌ای کوچک در شمال غزه زندگی می‌کند، خبرنگار خبرگزاری «فلسطین الیوم» با حضور در منزل وی گفت‌و‌گویی با این قاری فلسطینی انجام داد که بخشی از آن از نظر می‌گذرد:
شذا ابوسلميه 13 ساله به همراه برادرش که چند سالی از او بزرگ‌تر است، به کمک پدر و مادرش در مسیر قرآن گام برداشته و اکنون افتخاری برای خانواده‌شان هستند.
او صدای قاریان مصری همچون عبدالباسط عبدالصمد، صاحب حنجره طلایی در قرائت(در جهان عرب مشهور به «صوت مکه»)، محمد متولی الشعراوی، محمد المنشاوی و محمود الحصری، فاری عباد(قاری یمنی) و تعدادی از قاریان عربستانی را تقلید می‌کند.
شذا در گفت‌و‌گو با فلسطین الیوم گفت: کلاس چهارم ابتدایی بودم که صوت قاری بزرگ «عبدالباسط عبدالصمد» را تقلید کردم، صدای آسمانی او را خیلی خوب تقلید کردم به نحوی که توجه معلمانم در مدرسه را جلب کرد، بعد از آن در رادیوی مدرسه قرآن می‌خواندم.
وی افزود: در مسابقات قرآن داخلی فلسطین شرکت کردم، به مرحله نهایی یکی از این رقابت‌ها هم راه یافتم، اما با شروع جنگ اسرائیل در غزه در سال 2014 مسابقه متوقف شد.
شذا که پدرش هم صوت قاریان را به خوبی تقلید می‌کند، در این باره گفت: زمانی که پدرم قرآن می‌خواند من هم کنارش می‌نشستم و با دقت گوش می‌دادم، با مادرم هم به جلسات حفظ قرآن می‌رفتم.
وی افزود: پس از یادگیری قرائت و حفظ، به تدریج استعدادم در تقلید از قراء نمایان شد و توانستم صوت 9 قاری به ویژه عبدالباسط را به خوبی تقلید کنم.
او همچنین در نقاشی و اجرای ابتهال و سرودهای اسلامی و ملی فلسطین استعداد خاصی دارد.
پدرش نیز در گفت‌وگو با فلسطین الیوم با یادآوری مسئولیت والدین در تربیت قرآنی کودکان می‌گوید: امیدوارم هر پدر و مادری از کودکی به فرزندانشان تلاوت قرآن را به جای سرودهای غیر اسلامی یاد بدهند، چرا که شیرینی خاصی دارد و آرامش و رضایت خداوند در آن است.
وی از مسئولان ذیربط در فلسطین اجرای برنامه‌ها و مسابقات تخصصی قرائت را خواستار شد و گفت: قرآن منبع علم و معرفت است و کشفیات جدیدی از سوی علمای غیر مسلمان اعلام شده که قرآن هزاران سال پیش به آن اشاره داشته است، هر زمان که قرآن می‌خوانم، چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم.

پنج شنبه//دختر فلسطینی مقلد مشاهیر قرائت + عکس


پنج شنبه//دختر فلسطینی مقلد مشاهیر قرائت + عکس

پنج شنبه//دختر فلسطینی مقلد مشاهیر قرائت + عکس
captcha