خمین در سال 96 با کمبود معلم مواجه است
کد خبر: 3583418
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
محمدی:

خمین در سال 96 با کمبود معلم مواجه است

گروه اجتماعی: مدیر آموزش‌وپرورش خمین دوره ابتدایی را زمان شناخت استعداد دانش‌آموزان دانست و گفت: خمین در سال تحصیلی آینده با کمبود 100 معلم در دوره ابتدایی مواجه است و باید برای جبران این کمبود راه حل مناسبی ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید مهدی ساداتی، فرماندار خمین، امروز دوشنبه 22 اسفندماه، در نشست شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان گفت: معلمان در خط مقدم تربیت کنندگان نسل آینده هستند و نباید دغدغه مالی و معیشتی داشته باشند.
وی افزود: ارتقاء شاخص‌های آموزش‌وپرورش از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است و تلاش شده از همه ظرفیت‌ها به صورت هدفمند در بهبود مولفه‌های پرورشی و آموزش بهره گرفته شود. با وجود کمبود منابع مالی و کاهش درآمد دولت، مسائل و مشکلات مالی آموزش‌وپرورش نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده و انتظار می‌رود مطالبات فرهنگیان تا پایان سال پرداخت شود.
رئیس شورای آموزش‌وپرورش خمین اظهار کرد: آموزش‌وپرورش باید با آگاهی دادن به دانش‌آموزان و خانواده، سوانح ناشی از آیین چهارشنبه سوری را کاهش دهد و با فرهنگ‌سازی صحیح سنت چهارشنبه سوری را ترویج دهد.
وی گفت: به منظور کاهش حوادث آتش سوزی دوره‌های آموزشی اطفاء حریق رایگان برای همه مدارس با همکاری هلال احمر و مدیریت بحران شهرستان برگزار می‌شود.
فرماندار خمین مدارس را از مهمترین اماکن برای اسکان مسافران نوروزی دانست و خاطرنشان کرد: با تهمیدات لازم به منظور رفاه و آسایش مسافران انتظار می‌رود جذب گردشگر به شهرستان در نوروز 96 بیشتر از سال گذشته باشد.
به گزارش ایکنا؛ مهدی محمدی، مدیر آموزش‌وپرورش خمین نیز در این نشست گفت: این نهاد آموزشی وظیفه سنگین تربیت و پرورش دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه را بر عهده دارد تا آنها را برای زندگی آماده کند.
وی افزود: از تعداد 40 آموزشگاه و مجتمع آموزشی خمین 9 آموزشگاه مجری طرح تعالی شدند که این طرح با هدف شناخت نقاط ضعف و قوت مدیران و توانمندسازی آنها در حل مشکلات دانش‌آموزان و مدارس برگزار شد.
محمدی با اشاره به طرح شهاب ادامه داد:  این طرح به منظور شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزان برای دومین سال برگزار و از هشت مقیاس ارزیابی برای استعداد سنجی یک هزار و 436 دانش‌آموز پایه پنجم و ششم ابتدایی استفاده شد.
این مقام مسئول دوره ابتدایی را زمان شناخت استعداد و توانایی دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: خمین در سال تحصیلی آینده با کمبود 100 معلم در دوره ابتدایی مواجه است و باید برای جبران این کمبود راه حل مناسبی ارائه شود.
captcha