به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آیتالله سیدمحمد حسینیشاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 22 اسفندماه در مراسم قرآنی که در دانشگاه سماء سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین، اظهار کرد: آموزش در مجموعه سماء با توجه به اینکه از پیش دبستانی آغاز و تا دانشگاه ادامه دارد، آموزشی مستمر است و وارد بازار کار میشود.
وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در کار
باید خود را بشناسیم و به سرمایههای خود توجه داشته باشیم، افزود: انسان نباید دچار
خسران شود سرمایههای انسانی سرمایههای بالایی است و خداوند متعال همه طبیعت را در
تسخیر انسان قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان
اعلام کرد: همه سرمایههای طبیعی و خدادادی برای انسان است و انسان با بهرهگیری از
استعدادها و تواناییهای خود این سرمایههای طبیعی را کشف و از آنها بهرهبرداری کند.
آیتالله حسینیشاهرودی افزود: شیطان دشمن
انسان است و انسان نباید فریب بخورد و سرمایه های معنوی و مادی خود را از دست دهد.
وی بیان کرد: اگر فریب شیطان را بخوریم
استعدادها و توانایی های خود را در جهت رضایت شیطان و از بین رفتن سرمایههای درونی
و معنوی هدر میدهیم.
نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی
مجلس خبرگان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اعلام کرد: از دستورات شیطان دوری و راه
را بر خواستهها و وسوسههای شیطانی ببندیم.
وی افزود: با کسب علم و دانش میتوان ناشناخته
ترین موارد جهان و علم را کشف کرد و پیشرفت علم زمینه برای بهره وری بیشتر انسان از
طبیعت فراهم می شود.
آیتالله حسینیشاهرودی بیان کرد: دوری
از قرآن باعث عدم رشد خانوادهها و پیروی از هوای نفس میشود و قرآن سبب پیشرفت علم
و دانش و گشوده شدن باب موفقیت میشود.
وی با اشاره به اینکه تربیت قرآنی باید
قرآنی باشد، عنوان کرد: بکار بستن دستورات قرآنی در زندگی باعث می شود کمتر دچار مشکل
شویم و بتوانیم زندگی ها را به سمت ترقی و تکامل هدایت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام
کرد: با سعی و تلاش جوانان استعدادها و سرمایه های علمی ایران شکوفا شده و توانستیم
در ابعاد مختلف علمی، نظامی و تسلیحاتی به موفقیت برسیم.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی قرآنی باید
در خانوادهها حاکم باشد، یادآور شد: دبیرستانها و دانشگاهها باید نگاهشان قرآنی
باشند.