مسابقات «ترنم وحی» فرصت شناسایی استعدادهای قرآنی است
کد خبر: 3584474
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
حاجی‌حسنی:

مسابقات «ترنم وحی» فرصت شناسایی استعدادهای قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه مهد قرآن ابهر گفت: آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر؛ «ترنم وحی»، فرصت شناسایی استعدادهای قرآنی و تشویق علاقه‌مندان برای حضور در این عرصه است.

پرویز حاجی‌حسنی، مدیر مؤسسه مهد قرآن ابهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: ثبت‌نام نهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه و تدبر با عنوان ترنم وحی ویژه حفاظ مهدهای قرآن سراسر کشور از اسفندماه امسال آغاز شده و این مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ به طور همزمان در دفاتر مهد قرآن استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

حاجی‌حسنی با اشاره به اینکه ثبت‌نام حفاظ از طریق سامانه اینترنتی این موسسه به نشانی www.ayeh.ir صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام تا 26 اسفندماه امسال است و پس از انجام ثبت‌نام و تطبیق مدارک حافظان قرآن جهت شرکت در آزمون، بر اساس دستورالعمل دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن، آزمون شفاهی و کتبی مرحله استانی در تاریخ مشخص شده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 25 نفر از استان زنجان برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند، تاکید کرد: کانال تلگرام مؤسسه به نشانی @ayeh_ir نیز در اختیار عموم علاقه‌مندان به‌ویژه حافظان مهد قرآن است که با عضویت در کانال می‌توانند اخبار مربوط به آزمون را پیگیری کنند.

مدیر موسسه مهد قرآن ابهر گفت: برگزاری آزمون حفظ کل «ترنم وحی» جهت شناسایی، شکوفایی استعدادهای درخشان قرآن‌آموزان در زمینه حفظ، مفاهیم و نیز تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و همچنین تأمین نیروهای انسانی متخصص و مورد نیاز کلاس های آموزش حفظ در دفاتر مهد قرآن استان‌ها و کانون‌های شهرستان‌ها است.

حاجی‌حسنی با اشاره به اینکه مرحله کشوری این دور از مسابقات شهریور 96 برگزار می‌شود، تصریح کرد: در اختتامیه مراسم ضمن تجلیل از حفاظ برگزیده واعطای گواهینامه کشوری با امضای استاد پرهیزگار، آیت الله فومنی حائری و وزیر ارشاد وقت صورت می‌گیرد و از مدیران موسسات نیز تجلیل بعمل می‌آید.

captcha