به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، مقبره شاه حسین ولی با حضور حجتالاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان روز پنجشنبه 26 اسفندماه در تبریز افتتاح شد.
حجتالاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجانشرقی، در این مراسم هزینه بازسازی این بقعه را بیش از 250 میلیون تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به طرح آرامش بهاری اوقاف در ایام تعطیلات نوروزی افزود: این طرح در بیش از 50 مسجد و امامزاده استان از 28 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین 96 اجرا میشود.
حجتالاسلام رضا جعفری، رئیس ناحیه یک اوقاف و امورخیریه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تبدیل امامزادگان(ع) به قطب فرهنگی گفت: فعالیتهای فرهنگی و مذهبی متنوعی در این مقبره برگزار خواهد شد.وی افزود: امید است در سال 96، بقعه خواجه علی سیاه پوش و بقعه امامزاده علی بن مجاهد(ع) که سالها بسته ماندهاست نیز بازگشایی شوند.
گفتنی است، شاه حسین ولی از عرفای مشهور دوره صفویه بوده که بنای مقبره وی روبروی اثر معروف پل سنگی در تبریز واقع شده و در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۳۳۷ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.