به گزارش
خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولیفقیه در استان و آیت الله ابوالقاسم وافی، نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری در پیامی مشترک رحلت عالم ربانی حجت الاسلام و المسلمین علی برهان را تسلیت گفتند.
در این پیام آمده است: درگذشت عالم وارسته و مجاهد خستگی ناپذیر و یار صدیق رهبری، حضرت حجتالاسلام و المسلمین حاج شیخ علی برهان امام جمعه گرانقدر شهر مهریز که بیان شیوایش در منابر و خطبههای نماز جمعه، همواره نمایانگر تدین و عشق او به شریعت احمدی و دین محمدی بود، موجب تاثر و تاسف عمیق گردید.
این خطیب توانا که کرامت فرزند شهید بودن را به همراه داشت، طعم شهادت را نیز از برادر شهیدش در ذائقه و بیان خود همیشه نمایان میساخت و در مبارزاتش چه قبل از انقلاب با ایادی و سرسپردگان رژیم طاغوت و چه بعد از آن با منافقین و مرفهین بیدرد و دشمنان قسم خورده انقلاب درد کشیده و زجر چشیده بود.
عمق مطالب علمی وی خصوصا در تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان دغدغه ایشان در رعایت شئونات اسلامی مردم و توجه به احادیث اهل بیت علیهم السلام، بیانگر ژرفاندیشی و پایبندی به اصول اسلام ناب محمدی بود. همراه با این دردها و دغدغهها، بیماری جسمی که سالها عارض او بود نتوانست ایشان را یک لحظه ساکت نگه دارد؛ چرا که او نمونه بارز مرد انقلابی و خدا ترس بود و به راستی جای خالی این مرد بزرگ به زودی پر نخواهد شد.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانبان این ضایعه دردناک را به امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مردم شریف شهرستان مهریز، بیت محترم و فرزندان گرامی ایشان و به همه روحانیون و طلاب و اهل منبر و خطابه تسلیت عرض نموده، برای روح بزرگش علو درجات آرزو کرده و برای بازماندگان و علاقهمندان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند بزرگ مسئلت مینماییم.
انتظار میرود، مردم ولایتمدار دارالعباده یزد به ویژه شهرستان مهریز آنطور که شایسته مقام آن مرحوم است در بزرگداشت ایشان همت وافی و عنایت کافی مبذول داشته و در مراسم بزرگداشتی که صبح روز شنبه 12 فروردین از ساعت 8 لغایت 10 صبح در مسجد روضه محمدیه(حظیره) برگزار میگردد شرکت نمایند.
یادآور می شود حجتالاسلام والمسلمین علی برهان، امام جمعه مهریز که از روزهایی قبل به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، روز گذشته دار فانی را وداع گفت.