کد خبر: 3587045
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲

برگزاری آیین گرامیداشت میلاد حضرت علی(ع) در کتابخانه و موزه ملی ملک

کانون خبرنگاران نبأ: آیین گرامیداشت میلاد فرخنده حضرت علی(ع) به عنوان نخستین آیین وقف‌نامه‌ای مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1396، در این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ آیین گرامیداشت میلاد فرخنده حضرت علی(ع) با حضور جمعی از دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، روز دوشنبه 21 فروردین‌ماه ساعت 15 در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا خواهد شد.
گشایش نخستین جشنواره تخصصی و ملی دوخت‌های سنتی، آیین‌های زورخانه‌ای(پهلوانی) و منقبت‌خوانی، از جمله برنامه‌های این آیین وقف‌نامه‌ای به‌شمار می‌رود.
میهمانان در کنار حضور در این مراسم می‌توانند از آثار گوناگون تاریخی و فرهنگی موجود در تالارهای این موزه همچون تالار خوش‌نویسی و نگارگری، خاندان غفاری و کمال‌الملک و سکه و همچنین نمایشگاه‌های ادواری مؤسسه ملک مانند نمایشگاه تک اثر، دیوان دست‌نویس سیدالشعرا (سیدکریم امیری فیروزکوهی) و نمایشگاه هفت اقلیم، جغرافیا به روایت نسخ خطی کتابخانه و موزه ملی ملک، بازدید کنند.
یادآور می‌شود هر ساله هشت آیین وقف‌نامه‌ای شامل گرامیداشت میلاد باسعادت پنج تن آل عبا(ع)، ولادت پربرکت امام رضا(ع) و مبعث پیامبر اکرم(ص) و مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یارانش در دهه اول محرم، به منظور عمل به سفارش مرحوم حسین آقا ملک، بنیانگذار و واقف این مجموعه فرهنگی، در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی تهران، خیابان امام خمینی(ره)، سردرباغ ملی، خیابان ملل متحد، برگزار می‌شود.
captcha