کد خبر: 3589087
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
رئیس انجمن خوشنویسان شیروان:

نستعلیق در پیچ و خم مدرنیت فراموشی نشود

گروه فرهنگی: رئیس انجمن خوشنویسان شیروان تاکید کرد: اجازه ندهیم خط نستعلیق در پیچ و خم مدرنیت و تحولات ایجاد شده رو به فراموشی برود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، علی رحیمی، رئیس انجمن خوشنویسان شیروان، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره خط تحریری در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شیروان با اشاره به اینکه خط نستعلیق، افزود: خط نستعلیق یا خط ملی، نماد فرهنگ ایرانی است که فرهنگ مکتوب ایران در قالب آن تبلور یافته است که در اثر کم توجهی یا غفلت امکان دارد در کاربردهای روزمره به حاشیه رود.
وی با بیان اینکه جایگاه خط ملی و رسمی همانند پرچم و سرود ملی است و هر کسی که دغدغه فرهنگی دارد باید نسبت به مظاهر آن نیز حساسیت داشته باشد، گفت: ما باید به مظاهر فرهنگی خود از جمله خط ملی افتخار و ترویج کنیم و نگذاریم در پیچ و خم مدرنیت و تحولات ایجاد شده رو به فراموشی برود.
رحیمی با بیان اینکه نستعلیق خط ملی ایرانی است افزود: انجمن خوشنویسان با سابقه بیش از ٧٠ سال وظیفه توسعه و ترویج خط ایرانی را دارند.
وی هدف از برگزاری جشنواره را اینگونه بیان کرد: اولین جشنواره خط تحریری با هدف حفظ و شناساندن جایگاه "خط ملی" در فرهنگ عمومی برگزار و در آن ٨٥٠نفر از علاقمندان شرکت داشته اند.
رئیس انجمن خوشنویسان شیروان اضافه کرد: آثار رسیده توسط هیئت داوران در دو بخش حضوری و آزمون کتبی بررسی شد که در نهایت دقت، آثار مطالعه و نتایج اعلام شد.

captcha