قدردانی وزیر ارشاد از ایکنا
کد خبر: 3591761
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

قدردانی وزیر ارشاد از ایکنا

گروه مسابقات: سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در محل سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از خدمات این رسانه قدردانی کرد.

تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خدمات ایکنا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در عصر روز دوم از رقابت‌های سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) شاهد حضور و سخنرانی سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ایراد سخنرانی در محل غرفه خبرگزاری ایکنا حضور یافت و ضمن تشکر از خدمات ایکنا بیان کرد: ابتدا از خبرگزاری ایکنا تشکر می‌کنم که خبرگزاری تخصصی قرآن است و از همه کارکنان، مدیران و خبرنگاران به خاطر این که در این حوزه مقدس فعالیت می‌کنند تشکر می‌نمایم.
صالحی امیری در ادامه بیان کرد: امسال طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم کرده بودیم مقرر بود که رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن حضور یابند، اما به دلیل مسأله سیل که در آذربایجان به وجود آمد، ایشان تصمیم گرفتند که در آنجا حضور یابند و بنده به نمایندگی از ایشان پیام رئیس جمهور را در مراسم افتتاحیه مسابقات قرائت کردم و حضور دوباره بنده در نمایشگاه، دلیل بر توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص رئیس جمهور به حوزه قرآن است.
وی تصریح کرد: شب گدشته برنامه سعدیه در شیراز را داشتیم و قبل از حضور در اینجا نیز در اولین همایش انجمن‌های ادبی ایران بودیم و در حال حاضر نیز برای دیدار و عرض خدا قوت در خدمت اصحاب قرآن هستم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه بیان کرد: باور ما به این حوزه این طور است که فعالیت کنیم و تلاش می‌کنیم حضورمان را بیشتر کینم اما مطلع باشید که ما نه تنها در حوزه سازمان اوقاف که خدمات شایسته تقدیری دارد، بلکه در وزارتخانه نیز  معاونت قرآنی داریم که بیش از 2500 موسسه را در سراسر کشور حمایت می‌کند و مرکز امور مساجد را داریم که 23000 کانون فرهنگی و هنری را در آنجا حمایت می‌کنیم.
صالحی امیری در ادامه افزود: امسال سیاست جدیدی را در وزارتخانه به وجود آورده‌ایم و برنامه جدیدمان که از سال 96 آغاز شده این است که به همه معاونت‌ها ابلاغ کرده‌ایم که باید برنامه قرآنی داشته باشند، سینما باید فیلم سینمایی قرآنی داشته باشد، در حوزه هنر مثل تئاتر، نمایش‌ها باید قرآنی باشد، در حوزه‌های نقاشی و یا کتاب نیز باید آثار قرآنی داشته باشیم.
وی بیان کرد: همه معاونت ها را با تمام ابعادش درگیر فعالیت قرآنی کرده‌ایم و حج ما هم حج قرآنی است، حج در حقیقت با مفهوم قرآن در هم آمیخته است و معاونت مطبوعاتی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در خارج از کشور فعالیت‌های قرآنی دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این صحبت‌ها در خصوص فعالیت‌های وزارتخانه به این معنا نیست که بخواهم احساس دیگری را منتقل کنم که زیاد تلاش می‌کنیم، خیر ما حداقل وظیفه خود را نسبت به قرآن دنبال می‌کنیم و معتقدیم که انوار قرآن وقتی که بتابد حتما روح و قلب انسان‌ها هدایت می‌شود و قلب فعالیت‌های فرهنگی را قرآن می‌دانیم و بقیه فعالیت‌ها ذیل فعالیت های قرآنی هستند؛ چرا که قرآن نور و کلام وحی است و منبع و منشأ اساسی هدایت انسان به سمت تعالی است.
captcha