سیدمحمد حسینی پور از اجرای خوب قرعه سختش می گوید
کد خبر: 3592386
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

سیدمحمد حسینی پور از اجرای خوب قرعه سختش می گوید

گروه مسابقات: سید محمد حسینی پور گفت: تلاوتم در مسابقات قرآن دانش آموزان نسبتا سخت بود، اما خدا را شکر می کنم که توانستم از عهده اش بربیایم و بتوانم تلاوت خوبی را ارائه کنم.

سیدمحمد حسینی پور، دانش آموز نماینده جمهوری اسلامی ایران در بخش قرائت در پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام در گفت وگو  با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص قرعه انتخابی اش گفت: تلاوت امروز نسبتا سخت بوده است اما خدا را شکر می کنم که توانستم از عهده اش بر بیایم و بتوانم تلاوت خوبی را ارائه کنم.
وی ادامه داد: خدا را شکر می کنم که توانستم قرائتی انجام دهم که امیدوارم مورد رضایت درگاه حق قرار گیرد.
حسینی پور در پاسخ به این سؤال که آیا اساتید راهنمایتان از تلاوتتان رضایت داشتند، اظهار کرد: تنها نکته ای که به من تذکر دادند نکته وقف و ابتدایی بود که به دلیل طولانی بودن آیه ابتدایی که انجام دادم، ناقص بوده است اما در مجموعه از صوت و لحن و تجوید و حتی وقف و ابتدا غیر از این مورد راضی بودند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می کرده است که به مرحله بین المللی راه پیدا کند، بیان کرد: بله با زحماتی که پدرم که استادم نیز بوده اند کشیدند فکر می کردم به این مرحله راه پیدا کنم. همچنین از طرح اسوه به ویژه آقای میرزاجانی تشکر می کنم که در این مدت که قرار شد مرحله انتخابی باشد خیلی تلاش کردم و زحمت کشیدم و همه آن را از الطاف خداوند می دانم.
دانش آموز نماینده جمهوری اسلامی ایران در بخش قرائت در پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در خصوص اساتیدی که داشته است، تصریح کرد: سیدمحمود حسینی پور، پدرم و از دیگر اساتیدی که داشتم استاد حسین اوحدی زاده و اساتید بین المللی مختلف داشته ام که چون تعداد نام هایشان زیاد است از همین جا از آنها تشکر می کنم.
وی در پاسخ به این سؤال که از چه سنی قرائت قرآن را آغاز کرده است، بیان کرد: از آنجا که پدرم از قاریان و مدرسان قرآن است و از سال 68 جلسه قرآن به عنوان کانون میثاق قرآن است که در آن جلسه از همان اوایل دوران زندگی ام حضور داشتم و به سبب اینکه قرآن را زیاد می شنیدم، آهنگ ها و ملودی های قرآنی در ذهنم نقش ببند و به صورت حرفه ای نیز از سن چهار سالگی تا به الان مشغول قرائت قرآن هستم.
حسینی پور در پایان از مسئولان درخواست کرد: قاریان قرآن قشر مظلوم جامعه هستیم و بی توجهی به قشر قرآنی متأسفانه زیاد است و این توجه را مسئولان از همان مدارس شروع کنند به گونه ای که در کتب درسی، مفاهیم قرآنی و علوم قرآنی را جا دهند که دانش آموز از همان ابتدا با مفاهیم قرآن انس بگیرد.
لازم بذکر است، سیدمحمد حسینی پور، قاری قرآن از استان سمنان شهرستان دامغان است. وی 16 سال دارد و دانش آموز مقطع سوم دبیرستان است.
captcha