مسئولان ازبرگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان حمایت کنند
کد خبر: 3592948
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
عضو فراکسیون قرآن و عترت(ع) مجلس:

مسئولان ازبرگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان حمایت کنند

گروه مسابقات: عضو فراکسیون قرآن و عترت(ع) مجلس برگزاری مسابقات بین المللی قرآن بانوان را مطالبه و آرزوی زنان ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی معرفی کرد و گفت: این اتفاق مبارک به حمایت و همراهی مسئولان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ستاد خبری اولین مسابقات بین المللی قرآن بانوان، زهرا سعیدی، عضو فراکسیون قرآن و عترت(ع) مجلس دهم شورای اسلامی درباره برگزاری مسابقات قرآن بانوان در سطح بین المللی برای اولین بار، گفت: این یک مهم حلقه مفقوده در مسابقات قرآن کریم بود که به حمد الله امسال شاهد برگزاری آن هستیم.
وی با اشاره به این نکته که جهانی شدن مسابقات قرآن کریم بانوان آرزوی دیرینه زنان ایرانی و نیز بانوان جهان اسلام بوده است، افزود: خدا رو شکر این آرزو در ایران اسلامی محقق شد و من خودم زمانی که در مسابقات قرآن کریم حضور داشتم آرزویم شرکت کردن در مسابقات جهانی بانوان بود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم شورای اسلامی با اظهار اینکه این مساله دغدغه مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: این مسابقات با توجه به جایگاهی که امروز در کشور دارد می طلبد که حمایت ویژه ای از آن از سوی مسئولین کشور صورت بگیرد و به طور جدی استمرار داشته باشد.
سعیدی با بیان این که برای حمایت مالی بیشتر از مسابقات بین المللی قرآن کریم با محدودیت هایی روبرو بوده ایم، تصریح کرد: اما به حمدالله امروز شاهد برگزاری باشکوه این مسابقات علیرغم وجود همه محدودیت ها هستیم.
این بانوی فعال قرآنی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه مجلس شورای اسلامی در دوره دهم برای رفع این محدودیت ها چه تلاش هایی انجام می دهد؟ گفت: مشکلات موجود بر سر راه این مسابقات کمبود اعتبارات و بودجه است به طوری که همان مقداری هم که تصویب می شود در برخی از موارد قابلیت تخصیص ندارد اما نکته مهم این است که با وجود همه این محدودیت ها امروز این مسابقات به خوبی برگزار می شود.
گفتنی است، اولین مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از سوم تا پنجم اردیبهشت با حضور نمایندگانی از 20 کشور جهان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.


captcha