تخریب اعتقادت مردم مصداق حق‌الناس است
کد خبر: 3594806
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

تخریب اعتقادت مردم مصداق حق‌الناس است

گروه اجتماعی: نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر فردی اعتقادات مردم را تخریب کند و خود به اشتباهش پی ببرد در کنار توبه، باید دیگران را نیز آگاه سازد، گاهی اجحاف، حکم حق‌الناس دارد و صرفاً توبه تنها کفایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله مجید تلخابی، نماینده استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، عصر روز گذشته، 10 اردیبهشت‌ماه در همایش حکمت مطهر که به همت سپاه ناحیه اراک در کانون بسیج برگزار شد با اشاره به سرگذشت آل زبیر در صدر اسلام گفت: انسان متعهد باید همیشه عاقبت کار خود را در نظر بگیرد. گاهی عده‌ای اذهان مردم را نسبت به کاری خراب می‌کنند اما برای اصلاح آن اقدامی هم انجام نمی‌دهند.
وی تصریح کرد: اگر فردی اعتقادات مردم را تخریب کند و خود به اشتباهش پی ببرد باید دیگران را نیز از جریان انحرافی آگاه سازد اگر این کار را نکند توبه‌اش مورد قبول نیست، گاهی اجحاف، حکم حق‌الناس دارد و صرفاً توبه تنها کفایت نمی‌کند. گاهی علیه مقدسات حرف می‌زنند اگر قصد توبه دارند باید اذهان مردم را به حالت اول بازگردانند.  
آیت‌الله تلخابی تأکید کرد: همه در این مقطع زمانی می‌دانیم اگر ترویج انحراف ضرر رسان است به همان اندازه اشاعه اعتقادات و مقدسات لازم است، برخی جریانات هم جنبه اثباتی و هم جنبه نفی دارند، ترویج ارزش‌ها در انقلاب باید احیا شود و یکی از راه‌های زنده شدن ارزش‌ها به دست گرفتن مسئولیت‌ها توسط افراد ارزشی است.
این مقام مسئول تصریح کرد: مدیریت و مسئولیت‌ها باید توسط افرادی باشد که پیرو خط مشی رهبری هستند. شاخص‌های تعریف شده توسط ایشان برای ما حجت است.
آیت‌الله تلخابی ادامه داد: رهبری در سخنان خود فرمودند، کاندیداها قول بدهند که نگاهشان به داخل باشد نه آن سوی مرزها. مردم باید دقت کنند که کدام نامزد به شاخصه‌های مد نظر رهبری نزدیک‌تر است ما زیر پرچم رهبری سینه می‌زنیم و از منویات معظم له اطاعت خواهیم کرد.
وی با استناد به فرمایش رهبری که فرمودند،  دنبال کسی باشید که شعار محرومان را می‌گوید، اظهار کرد: اینکه نامزدها می‌گویند ما پیگیر رفع مشکلات محرومان هستیم این حرف جزو شعارهای زنده مسئولین بماند تا در عرصه عمل به منصه ظهور برسد.
آیت‌الله تلخابی تصریح کرد: برخی‌ که ادعا می‌کنند سایه شوم جنگ را از سر مردم کم کردند سخت در اشتباه هستند چراکه سایه شوم جنگ را همانطور که رهبر فرمودند حضور مردم برداشت.
وی با تأکید بر لزوم تقویت جریانات انقلابی و نیروهای ارزشی اضافه کرد: تخریب طرف مقابل حرام است. به عنوان فردی حزب اللهی وظیفه داریم افراد را تخریب نکنیم، چراکه تخریب تمام خط مشی را خراب خواهد کرد. فقط آنچه مورد نیاز است ترویج نگاه نیروهای انقلابی و ارزشی است.
آیت‌الله تلخابی اظهار کرد: نباید دین مردم را خراب کنیم، شاخص‌ها را رهبری مشخص کردند و بر اساس شاخص‌ها مصادیق مشخص می‌شوند و مطابق مصادیق جریان تبلیغ انقلاب را خواهیم داشت. همه در انتخابات وظیفه داریم، باید از این فرصت استفاده کنیم، همیشه انتخابات با شور انتخاباتی همراه است و مردم تجمع می‌کنند این تجمع می‌تواند علاوه بر تقویت انقلاب تعصبات دینی مردم را نیز اعتلا بخشد. روحانیت باید از این فرصت برای تبلیغ دین و انقلاب استفاده کند.
یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از فعالان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه اراک تجلیل شد.
captcha