تخصصی‌سازی حلقه‌های صالحین؛ از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی در کرمان
کد خبر: 3596865
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
پاداش اعلام کرد:

تخصصی‌سازی حلقه‌های صالحین؛ از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی در کرمان

گروه اجتماعی: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان کیفی‌سازی و تخصصی‌سازی حلقه‌های صالحین را از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الله پاداش، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان امروز یکشنبه، 17 اردیبهشت گفت: در سال ۹۵ برگزاری اردوهای جهادی و اردوهای هجرت شاخص‌ترین برنامه‌های این سازمان بودند.
وی افزود: رسالت کلی سپاه، پاسداری از دستاوردهای انقلاب و کمک به توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی است و در راستای عمق‌بخشی داخلی نیز در حیطه ‌های محرومیت‌‌زدایی و سازندگی با استفاده از توان داخلی سپاه در حوزه‌هایی مانند اردوهای جهادی، پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی محرومیت‌زدایی با ایجاد تفاهم‌نامه هایی با سازمان های درون استانی به نقش آفرینی و خدمت به مردم تلاش می کند. 
پاداش با اشاره به اقدامات انجام شده در بسیج سازندگی گفت: کار در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی و حوزه اقتصاد مقاومتی دو حوزه‌ ماموریتی خاص ما در بسیج سازندگی است.
وی با اشاره به عملکرد  بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان در سال ۹۵ اشاره کرد و یادآورشد: پارسال۵ هزار و ۶۷۰ نفر دانش‌آموز در قالب اردوهای جهادی در ۲۴۰ مدرسه استان کرمان کار مرمت و بازسازی ، رنگ آمیزی و غیره شرکت کردندکه با همکاری بسیج دانش اموزی این مهم تحقق یافته است. 
پاداش تصریح کرد: اردوهای جهادی و هجرت بسیج سازندگی سال ۹۵  دوره ها و طول مدت زمان متفاوتی دارد که می‌توان به اردوهای ۱۰ روزه جهادی دانشجویی و طلاب با شرکت هفت هزار و ۱۷۸ نفر، اردوهای هفت روزه محلات و دانش‌آموزی با حضور  چهارده هزار و ۵۶۰ نفر، اردوهای سه روزه بسیج متخصصان با مشارکت چهار  هزار و ۸۳۲ نفر و حلقه‌های صالحین یک روزه با حضور  شانزده هزار و ۳۲۳ نفر اشاره کرد که نقش موثری در ایجاد  روحیه امید به مردم کرمان داشته اند. 
پاداش با اشاره به توزیع  چهار  هزار و ۶۶۷ قلم داروی رایگان و دو  هزار و ۲۹۰ مشاوره روان‌شناسی توسط اردوهای جهادی پارسال در استان کرمان گفت: ۱۸۱ تیم بهداشتی درمانی، دو بیمارستان صحرایی به مناطق محروم استان کرمان اعزام و خدمات رایگان انجام داده‌اند و ۱۶ هزار نفر خدمات دریافت کرده‌اند.
مسؤول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ۲۱ میلیارد تومان اعتبار داخلی در بانک مهر اقتصاد بسیج داشتیم که ۱۸ میلیارد تومان آن  معادل ۸۵ درصد جذب شده و هزار  و ۵۵۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان راه‌اندازی کردیم.
پاداش به بزرگترین مشکلاتی که در  استان کرمان وجود دارد اشاره کرد و گفت: اولین مشکل متعلق به وجود آفت کرم خراط است که نزدیک به  هفت هزار هکتار از باغات گردوی کرمان را در گیر کرده است که با طرح همگام با کشاورز و اردوهای جهادی علمی کشاورزی نزدیک  به ۲۰۰ هکتار از اسفند ۹۵ تا کنون پاکسازی شده است.
وی کیفی‌سازی و تخصصی کردن حلقه‌های صالحین را از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی برشمرد و افزود: ۶ همایش منطقه‌ای در ۶ نقطه از استان برای طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود در سال جدید نیز نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر به صورت روزکار جذب خواهند شد تا در برنامه های محرومیت زدایی سپاه استان را یاری کنند.
منبع: بسیج سازندگی سپاه ثارالله کرمان
captcha