کد خبر: 3598055
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

طرح دانشجو معلم قرآن جریان‌سازی شود

کانون خبرنگاران نبأ: محمد پوردشتی با اشاره به اینکه طرح دانشجو معلم قرآن کریم دارای ویژگی‌های خوبی است گفت: طرح دانشجو معلم قرآن کریم، صرفا یک دوره‌ای نبود که فقط کلاس هایی برگزار و گزارش کاری گرفته شود بلکه استمرار وقت و پیگیری خروجی از سوی سازمان مهمترین ویژگی طرح دانشجو معلم قرآن کریم است.

محمد پوردشتی، متولد سال 1370، ساکن شهرستان ایذه استان خوزستان که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت امور فرهنگی دانشگاه اهواز در حال تحصیل است از فعالیت‌های قرآنی خود در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: از دیرباز اهواز و خوزستان به‌عنوان قطب قرآنی کشور معروف بوده و هست؛ اکثر طرح‌های بزرگ کشوری که الآن می‌بینیم همچون بحث جزء‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان یا برگزاری محافل انس با قرآن از طرح‌های قرآنی دسته اول استان خوزستان بوده است.
پوردشتی درباره فعالیت‌های قرآنی خود پیش از ورود به طرح دانشجو معلم قرآن، گفت: چند ماه قبل از اینکه وارد این طرح شوم فعالیت خود را در بخش حفظ قرآن آغاز کرده بودم که ضمن آشنایی با این طرح انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیتم پیدا کردم.
وی درباره چگونگی آشنایی با طرح دانشجو معلم قرآن، عنوان کرد: من مرتبا اخبار مربوط به خبرگزاری ایکنا را بررسی می‌کنم و به‌طور خیلی اتفاقی از خبر این طرح مطلع شدم و به دلیل علاقه بسیار زیادی که به کلاس‌داری و مربیگری قرآنی داشتم، باعث شد این موضوع را پیگیری کنم و در این طرح شرکت کنم.
پوردشتی درباره ویژگی‌های بارز طرح دانشجو معلم قرآن گفت: استمرار وقت و پیگیری خروجی از ویژگی‌های بارز این طرح بود، و این دوره به‌گونه‌ای نبود که فقط کلاسی برگزار شود و گزارش کاری گرفته شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این دوره تعاملی بودن آن بود یعنی اینکه، این گونه نبود که یک استاد بیاید و صرفا به روشی تدریس کند و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور هم اجبار کند و بگوید که به شرطی ما این مدرک را به شما می‌دهیم که این شیوه را پیاده کنید؛ چراکه این سازمان به دنبال افرادی بود که توانایی و علاقه به برگزاری کلاس را داشته باشند تا با آنها همکاری کند و هدف آنها جذب علاقه مندان بود و نوع شیوه را هم به خود فرد واگذار می‌کردند. به عنوان مثال دوره‌ای که در مشهد برگزار شد از کل دانشجویان درخواست کردند که هرکدام شیوه آموزش خود را ارائه دهند و دانشجویان دیگر هم می‌توانند نقدهایی بر آن داشته باشند.
پوردشتی گفت: با توجه به اینکه اولویت تعداد زیادی از دانشگاه ها برنامه های قرآنی نیست و گاها نمی خواهند برنامه قرآنی داشته باشند در این باره پیشنهاد داد، سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور تفاهم نامه ای با وزارت علوم امضا و با ارسال ابلاغیه به تمامی دانشگاه ها از دانشجومعلمان قرآنی حمایت بیشتری شود.
این مربی قرآن افزود: اکثر دانشجویانی که در این طرح شرکت کردند الآن کلاس‌های قرآنی دارند، هدف از برگزاری طرح دانشجو معلم قرآن کریم این بوده که دانشجویان بروند و در دانشگاه‌ها جنبش قرآنی ایجاد کنند اما آیا همه دانشجویان توانسته‌اند وارد دانشگاه‌ها شوند و تدریس کنند؟ اگر این توفیق میسر نشده است جهاد دانشگاهی باید تلاش کند تا این امکان میسر گردد.
یادآور می‌شود، طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در راستای نیل به نهضت قرآن‌آموزی در کشور و با هدف آموزش به دانشجویان مستعد و آشنا به علوم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، جهت تعلیم به دیگر دانشجویان و نیز گسیل به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی در حال اجراست که تاکنون هشت دوره از آن برگزار شده است.
محمد چشمه‌نوشی
captcha