کد خبر: 3605077
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

بیشترین فقر، فقر علم به قرآن است

کانون خبرنگاران نبأ: ملیحه زاهدیان با اشاره به اینکه برپایی طرح‌هایی مثل طرح دانشجو معلم قرآن می‌تواند به آموزش قرآن کمک کند، گفت: فقر در جامعه مسائل گوناگونی را در بر می‌گیرد، اما به نظر من بیشترین فقر در جامعه، فقر علم به قرآن است که ما از آن فاصله گرفته‌ایم.

ملیحه زاهدیان، متولد سال 1357، دانشجوی دانشگاه علوم قرآن و حدیث شهرری و از شرکت‌کنندگان طرح دانشجو معلم قرآن کریم که در شهر تهران به‌عنوان معلم قرآن فعالیت دارد در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: ظرفیت‌های قرآنی شهر تهران از سطح نسبتا خوبی برخوردار است، اما باید تلاش‌های بیشتری انجام گیرد؛ افرادی مثل من که در این طرح شرکت کرده و آموزش‌های لازم را در زمینه فعالیت‌های قرآنی فرا گرفته‌اند باید تلاشی مضاعف داشته باشیم.
این معلم قرآن ادامه داد: همچنین ضروری است افرادی که در سطح بالاتری نسبت به شرکت‌کنندگان این طرح قرآنی قرار دارند حمایت‌های لازم را انجام دهند تا بتوانند بهتر افراد جامعه را به سمت قرآن که هدف نهایی است، سوق دهند.
وی افزود: ارتقای فعالیت‌های قرآنی باید دو سویه باشد هم از جانب متولیان قرآنی و هم از جانب اقشار جامعه. علاوه بر اینکه ما باید بیشتر تلاش کنیم که بهتر تدریس کنیم و شیرینی قرآن را به دانش‌آموزان و دانشجویان بچشانیم؛ این انگیزه نیز در مخاطبان باید وجود داشته باشد که به نوعی با ما همگام شوند تا قرآن را بهتر درک کرده و این تعامل می‌تواند در روند ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه مثمر ثمر باشد.
زاهدیان با اشاره به اینکه برپایی طرح‌هایی مثل طرح دانشجو معلم قرآن می‌تواند به آموزش قرآن کمک کند، گفت: فقر در جامعه مسائل گوناگونی را در بر می‌گیرد، اما به نظر من بیشترین فقر در جامعه، فقر علم به قرآن است که ما از آن فاصله گرفته‌ایم.
این معلم قرآن با اشاره به اهمیت آموزش قرآن، گفت: زمانی که مخاطبان قرآن آموزش‌‌های مناسب برای آشنایی با این کتاب آسمانی را ندیده باشند نمی‌توانند مفاهیم قرآن را بفهمند و در کنار آن قرار گیرند.
وی اظهار کرد: قرار گرفتن در کنار قرآن، واقعا لذت‌بخش است و من امیدوارم که با طرح‌هایی همچون طرح دانشجو معلم قرآن که در سطح دانشگاه‌ها اجرا می‌شود بتوان به ارتقای سطح دانش قرآنی دانشجویان کمک کرد.
یادآور می‌شود، طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در راستای نیل به نهضت قرآن‌آموزی در کشور و با هدف آموزش به دانشجویان مستعد و آشنا به علوم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، جهت تعلیم به دیگر دانشجویان و نیز گسیل به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی در حال اجراست که تاکنون هشت دوره از آن برگزار شده است.
محمد چشمه‌نوشی
captcha