در حالی که دههها صرف ساخت «آن سوی باد» خود به یک افسانه بدل شده است، نویل میخواهد فیلم را در زمینه دنبال کند تا کشمکش ولز در هالیوود کاوش شود. فیلم ولز با حضور جان هیوستون در اواسط دهه هفتاد فیلمبرداری شد؛ اما تکمیل آن به واسطه مشکلات مالک، موانع مالی و انقلاب و مرگ ولز در 1985 با مانع برخورد کرد. ذینفع این فیلم دربار پهلوی بود که پس از سقوط نظام شاهنشاهی، با مشکلات مالکیت تا به امروز مواجه بووده است.
نویل گفته قصد آن داشته بررسی کند چر فیلمسازان مستقل در آن زمینهای رشد نمیکنند که باید در آن بارور شوند. وی افزوده «در آغاز دهه هفتاد هر چیزی ممکن بود. ولز میبایست قهرمان فاتح هالیوود جدید میشد؛ اما هیچ چیزی درست برای مؤلف درست پیش نرفت. هیچ استودیو علاقهای به ساخت فیلمی همچون آن سوی باد را نداشت.»