رخنه قاچاق حتی به چادر نماز/ حجاب نذر کنید تا تولید کننده داخلی سرپا بایستد
کد خبر: 3604416
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

رخنه قاچاق حتی به چادر نماز/ حجاب نذر کنید تا تولید کننده داخلی سرپا بایستد

گروه جامعه: معاون اجرایی بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن ضمن اعلام خبر اجرای طرح نذر حجاب و تعویض چادرهای نماز کهنه با نو، گفت: در این طرح 75 هزار چادر نماز نو به مردم تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری تشریح طرح «نذر حجاب ویژه چادر نماز»، امروز دوشنبه هشتم خرداد ماه با حضور علی‌اصغر زیلایی، معاون اجرایی بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و امیر خناسی، مدیر تولیدی ثنا برگزار شد؛ در این نشست خبری، زیلایی با اعلام این خبر که همزمان با بیست‌ و‌ پنجمین نمایشگاه قرآن کریم بخش عفاف و حجاب این نمایشگاه در دو محور محتوایی و اجرایی برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته به صورت آزمایشی طرح نذر حجاب با هدف ارتقای کیفیت چادرهای نماز مساجد و حسینیه‌ها را طی سه روز در نمایشگاه قرآن اجرا کردیم که استقبال بسیار بالایی از آن صورت گرفت.

خرید چادر نماز با 12 هزار و 500 تومان

وی ادامه داد: امسال این طرح به صورت گسترده‌تر اجرا و چادرهای نماز کهنه افراد به صورت شخصی و مساجد و حسینیه‌ها با ارائه معرفی‌نامه از مسجد و حسینیه و دریافت حداقل 12 هزار و 500 تومان با چادرهای نو تعویض می‌شود.

زیلایی با تأکید بر اینکه دریافت چادرهای کهنه یک کار نمادین است و این چادرها هیچ استفاده‌ای در صنعت ندارد، گفت: از فردا سه‌شنبه نهم خرداد ماه در رواق غربی مصلی تهران بخش ترویجی تبلیغی بخش عفاف و حجاب در فضایی 100 متری و با حذف مشکلاتی که سال گذشته وجود داشت طرح نذر حجاب اجرا می‌شود.

تعویض 25 هزار چادر نماز طی 3 روز/ 75 هزار چادر نماز نو به مردم ارائه می‌شود

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته طی سه روز 25 هزار چادر نماز نو به مردم تحویل داده شد و امسال ارائه 75 هزار چادر نماز به مردم را پیش‌بینی کرده‌ایم، در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد غرفه‌های بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن گفت: از هشت تا 28 خرداد ماه(زمان برگزاری نمایشگاه قرآن) ناظران ما به صورت محسوس و نامحسوس بر قیمت‌ها و عملکرد غرفه‌های عفاف و حجاب نظارت می‌کنند و در صورت گران فروشی، تخلف یا دریافت شکایت مردمی مسئله را پی‌گیری و وجه بیشتر دریافت شده را به مشتریان باز می‌گردانند. تخلف صورت گرفته در پرونده غرفه‌داران نیز ثبت‌ می‌‌شود و به عنوان نمره منفی در پرونده غرفه‌دار ثبت‌ می‌شود و در ارائه غرفه در سال‌های بعد به این غرفه‌دار تأثیر منفی خواهدگذاشت.

معاون اجرایی بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پاسخ به این سؤال که چرا در نذر حجاب چادر مشکی از پارچه ایرانی استفاده نمی‌شود؟ گفت: تولید چادر نماز با صنعت ما عجین شده است و در کشور پارچه چادر نماز داریم که در کیفیت قابل رقابت با پارچه‌های خارجی است اما کارخانه‌های ما توان تولید چادر مشکی با کیفیت را ندارند و فقط یک کارخانه حجاب شهرکرد است که چادر مشکی تولید می‌کند که نمی‌تواند نیاز کشور را مرتفع کند.

وی اظهار کرد: پارچه چادر مشکی در کشورهای تولید کننده آن اصلاً کاربرد ندارد بلکه آنها با شناسایی ذائقه مصرف کننده ایرانی در حال رقابت با هم هستند.

قاچاق در بخش چادر نماز نیز زیاد است

امیر خناسی، مدیر شرکت تولید کننده پوشش بانوان ایرانی(ثنا) که اجرا کننده طرح نذر حجاب است نیز با اشاره به اینکه در قالب حمایت از تولید ملی و قطع دست واسطه‌ها این طرح اجرا می‌شود، گفت: قاچاق در بخش چادر نماز نیز زیاد است اما چادر ارائه شده در این طرح از مرحله تولید نخ تا دوخت پارچه آن در داخل کشور انجام می‌‌شود و موفق شده‌ایم 50 بانوی بدسرپرست و بی‌سرپست را با اجرای این طرح به اشتغال برسانیم.

سنگ اندازی به تولید کنندگان محصولات حجاب

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسئولان بتوان این طرح را به صورت کشوری اجرا کرد و افزود: ما نه تنها هیچ حمایت دولتی دریافت نمی‌کنیم بلکه به عنوان یک تولید کننده داخلی سنگ‌اندازی‌هایی نیز به سمت ما صورت می‌گیرد وقتی به سازمانی مانند دارایی مراجعه می‌کنیم نه تنها حمایتی از ما نمی‌کنند بلکه به ما می‌گویند اگر نمی‌توانید جمع کنید بروید!

در سال 25 میلیون قواره چادر نماز باید تولید شود

این تولید کننده کشورمان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و اگر حتی در نظر بگیریم تنها 25 میلیون بانوی ایرانی در سال فقط یک قواره چادر نماز استفاده می‌‌کنند، در سال 25 میلیون قواره چادر نماز باید تولید شود یعنی در ماه دو میلیون چادر و در روز 64 هزار چادر که برای من تولید کننده این چنین حجمی از تولید بدون حمایت دولتی امکان‌پذیر نیست.

وی به سود بسیار کم اجرای طرح نذر حجاب برای تولید کننده آن اشاره کرد و گفت: چون از تولید کنندگان هیچ حمایتی نمی‌شود بسیاری از آنها حاضر نیستند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند در حالی که هم اکنون در بسیاری از روستاها و مناطق محروم کشور بانوانی را داریم که توان خرید یک قواره چادر نماز را ندارند و خیران و حتی نهادهایی مانند ستاد اقامه نماز می‌توانند با پرداخت وجه چادرهای نماز این چادرها را نذر و به دست افراد نیازمند برسانند.

وی در پایان گفت: چهار مدل چادر در این طرح در اختیار متقاضیان قرار می‌‌گیرد که دارای دوخت متفاوت و برخی با مقنعه نماز هستند و حداقل قیمت از 12 هزار و 500 تومان شروع می‌شود و اگر کسی چادر نماز کهنه هم همراه نداشته باشد می‌تواند چادر نو خریداری کند.

captcha