به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدصادق طهماسبی، مديركل پدافند غيرعامل استانداری يزد روز گذشته در بازدید از كشتارگاه صنعتی يزد و كشتارگاه معين دام مهريز با بيان اينكه همه اقدامات پيشگيرانه در رابطه با بيماری تب كريمه كنگو در قالب كارگروه رصد، پايش و هشدار سريع قرارگاه پدافند زيستی استان و با هم افزايی دستگاههای مربوطه انجام شده است اظهار کرد: جای هيچ گونه نگرانی در اين رابطه وجود ندارد.
دبير شورای پدافند غيرعامل استان ادامه داد: در اين رابطه در بازديدی كه از كشتارگاه صنعتی مهريز انجام شد، كلاس آموزشی برای افراد دامپزشک، تكنسين، قصاب، دامدار و شاغلان در ميادين دام در رابطه با پيشگيری از اين بيماری برگزار شد.
طهماسبی با تاكيد بر لزوم آمادگی كامل همه دستگاههای اجرايی در راستای كمک به دامپزشكی و دانشگاه علوم پزشكی استان در زمينه پيشگيری و مبارزه با بيماری تب كريمه كنگو یادآور شد: ضروری است در اين زمينه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم از سوی رسانه ملي و رسانه های مكتوب و مجازی به جامعه داده شود تا مردم استان از وضعيت عدم خطر مصرف گوشت قرمزی كه از مراكز مجاز تهيه می كنند، آگاه شوند.
منبع: استانداری یزد