پاسخ به سوال حاشیه‌ای همایش تجلیل از خادمان قرآن
کد خبر: 3608360
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

پاسخ به سوال حاشیه‌ای همایش تجلیل از خادمان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: در بیست و دومین همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم که شب گذشته 20 خردادماه با حضور رئیس جمهور برگزار شد، سوال مهمی در پایان مراسم پیش آمد و آن هم قرائت نکردن اسم یکی از برگزیدگان این مراسم برای تجلیل بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم شب گذشته با حضور رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خادمان و اساتید و مدیران قرآنی کشورمان در یکی از سالن‌های جنبی سالن اجلاس سران برگزار شد.
طی روزهای قبل، اسامی خادمان برگزیده منتشر شد که در بین آنها نام «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی کشور و مدیر رادیو قرآن نیز به چشم می‌خورد که البته در همایش شب گذشته این چهره قرآنی غیبت داشت و به این ترتیب اسمی از ایشان برای حضور در جایگاه برده نشد.
همین موضوع باعث ایجاد سوالاتی در بین فعالان قرآنی شد، خبرنگار ایکنا این موضوع را از معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد جویا شد.
حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در گفت‌وگوی کوتاهی گفت: قاری بین‌المللی، احمد ابوالقاسمی جزء خادمان برگزیده بوده است، اما براساس آئین‌نامه این همایش اگر خادمی موفق به حضور در همایش نشود نامی از وی در زمان تجلیل نیز برده نخواهد شد.
بنابر این علت اینکه نامی از این قاری بین‌المللی برده نشده است عدم حضور ایشان در مراسم  بوده است.
captcha