معرفی روش زندگی حضرت علی(ع) در قالب هنر سوخته نگاری
کد خبر: 3609598
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

معرفی روش زندگی حضرت علی(ع) در قالب هنر سوخته نگاری

گروه فعالیت های قرآنی: در بخشی از کمیته هنری نمایشگاه قرآن گروهی از آثار عرضه شده به هنر سوخته نگاری اختصاص یافته است. این آثار در دو بخش جشنواره ای و غیر جشنواره ای در نمایشگاه ارائه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در بخشی از کمیته هنری که غرفه های آن در ابتدای شبستان اصلی مصلا برپا شده است، تابلوهای هنری در قالب جشنواره «قدرعلی(ع)» در معرض دید قرار گرفته است.
معرفی روش زندگی حضرت علی(ع) در قالب هنر سوخته نگاری
جشنواره ای که تلاش داشته است تا در قالب هنر سوخته نگاری به معرفی شخصیت حضرت علی (ع) بپردازد و از طریق این هنر شخصیت والای این امام همام را به مراجعه کنندگان به این نمایشگاه معرفی کند.
آثار ارائه شده در این بخش در دو قسمت جشنواره ای و غیر جشنواره ای ارائه شده و مجموع آنها حدود 20 اثر است که برنامه ریزی شده است تا آثار برتر در مراسم اختتامیه معرفی شود.
مرتضی نداف، مدیر این جشنواره و از هنرمندان سوخته نگار کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در نمایشگاه قرآن در مورد این بخش از کمیته هنری نمایشگاه بیست و پنجم گفت: این جشنواره با محوریت شخصیت حضرت علی (ع) و یادآوری مکارم اخلاقی و منش و روش زندگی این امام برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه تا کنون در 14 دوره نمایشگاه قرآن حضور داشته است، افزود: امسال برای اولین بار با رویکرد جشنواره ای در نمایشگاه حضور داشتیم و استقبال خوبی هم از سوی بازدیدکنندگان به عمل آمد. برای حضور آثار در این نمایشگاه فراخوان های ابتدایی صورت گرفت و در مرحله اول حدود 20 اثر پذیرش شد که پس از داوری 10 اثر برای حضور در نمایشگاه قرآن و حضور در جشنواره نهایی پذیرش شد. آثار برگزیده این جشنواره روز اختتامیه معرفی خواهد شد.
معرفی روش زندگی حضرت علی(ع) در قالب هنر سوخته نگاری
نداف با تأکید بر اینکه هر هنرمند یک اثر را به نمایشگاه آورده است، بیان کرد: نکته جالب قضیه این است که از بین شرکت کنندگان در جشنواره سه نفر اهل سنت بودند که دو نفر از آنها آثارشان به جشنواره راه پیدا کرد.
مدیر جشنواره «قدر علی(ع)» خاطرنشان کرد: این برای اولین بار است که به صورت منسجم آثار سوخته نگاری به صورت جشنواره ای و با محوریت یک فعالیت دینی در نمایشگاه قرآن حضور می یابد.
وی عنوان کرد: در بین 20 اثر حاضر در نمایشگاه 12 اثر در بخش جشنواره توسط هنرجویان این هنر ارائه شده است و حدود هشت اثر نیز از آثار شخصی بوده است.
این هنرمند سوخته نگار در بخش دیگری از صحبت های خود به ارائه برخی آموزش ها و پاسخ به سوالات مربوط به این هنر در نمایشگاه قرآن اشاره و اذعان کرد: همزمان با ساعات کار نمایشگاه قرآن کار خلق اثر جدید صورت می گیرد تا بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن از نزدیک با خلق یک اثر آشنا شوند.
captcha