حجتالاسلام رامین حسینی خورنژاد، رئيس اداره تبلیغات اسلامی شبستر در
گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، اظهار کرد: خدا
باید حلاوت ذکرش را به دل بچشاند تا انسان حال اولیاء خدا را در اسماء خداوند
بفهمد و درک کند که هر کدام از این اسماء با دل انسان چه میکند.
وی افزود: وقتی انسان بخواهد کسی را به سمت خودش بخواند او را صدا
می زند؛ هر انسانی که به خدا معتقد و مۆمن باشد، یا اگر هم به خدا اعتقاد محکمی
نداشته باشد اما در مواقع ناراحتی و نگرانی و التهاب بالاخره یک یا خدایی میگوید و در حالتهای گوناگون خدا را می خواند.
وی از تعداد اسامی خدا در دعای جوشن کبیر گفت و خاطرنشان کرد: دعای جوشن کبیر صد
بند دارد و هر بند حاوی ده "اسم" از اسمای خداست، بهجز بند 55 که
یازده اسم باریتعالی در آن آمده است؛ بنابراین، درمجموع، این دعا حاوی
هزار و یک "اسم" خدای متعال است.
حجتالاسلام حسینی خورنژاد، با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) ادامه داد: حضرت
محمد(ص) میفرمایند: هیچ بندهاى از
امت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر
آنکه به تحقیق که خداى تعالى بدن او را بر آتش حرام مىکند و بر او بهشت واجب
میشود.
رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شبستر یادآور شد: در تلاوت قرآن خدا با ما سخن
میگوید و در دعا، ما با خدا سخن می گوییم.
وی افزود: اگر دل پاک شده و نوری از توحید بر دل تابیده باشد، وقتی این دعا را میخواند مثل شخصی است که به بوستان بزرگی رسیده که هر بخشی از این بوستان پر است از
گلهای رنگارنگ که یک اسم در این اسماء تجلی دارد.
حجتالاسلام حسینی خورنژاد، با اشاره به پراکنده شدن نور معرفت با توجه به اسماء
حضرت حق تاکید کرد: توجه دقیق و عمیق به اسماء حضرت باری تعالی، به طرز عمیقی نور
معرفت را در ظاهر و باطن ذاکر پراکنده می سازد، همچنین ذکر اسماء حضرت رب العالمین
با آنکه در زمانهایی خاص بیشتر توصیه شده اما مقید به ایام مشخص نیست بنا بر این
در همه حال با حضور قلب و فارغ از اندیشه های دنیوی می توان بر این اذکار مداومت
کرد.