25 تیر؛ آخرین مهلت ارسال آثار به «سوگواره سفینه» در یزد
کد خبر: 3613579
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

25 تیر؛ آخرین مهلت ارسال آثار به «سوگواره سفینه» در یزد

گروه اجتماعی: آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره استانی «شعر و نوحه سفینه» در یزد در بخش‌های شعر در تمامی قالب‌ها و بخش ویژه شعرهای دارای قابلیت نوحه شدن، 25 تیرماه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، بنا بر اعلام دبیرخانه سوگواره سفینه، محورهای فراخوان سوگواره شامل عاشورا حیات و ممات محمدی (ص)، عاشورا، تبلور انتخاب و ایمان، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عزت و ذلت در کربلا، جلوه ‌های قرآنی در کربلا، مکتب عاشورا برنامه زندگی، شهدای کربلا الگوی شهدای مدافع حرم و اربعین حسینی اجتماعی به سوی ظهور است.
ارسال حداقل 2 قطعه و حداکثر پنج قطعه شعر در هر بخش و تعلق شعر به فرد شرکت کننده از جمله شرایط و ضوابط شرکت در این سوگواره اعلام شده است.
علاقه مندان به شرکت در این سوگواره می توانند آثار خود را به صورت حضوری دبیرخانه سوگواره واقع در یزد، بلوار شهید پاکنژاد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد یا از طریق پست الکترونیک به آدرس safina@tebyanyazd.ir ارسال کنند.
حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در این خصوص، ارادت مردم استان یزد به خاندان عصمت و طهارت به خصوص امام حسین (ع) و اصحاب ایشان را یادآور شد و گفت: عزاداری مردم استان یزد در ماه محرم و صفر الگویی برای سایر استان‌ های کشور است تا جایی که این عزاداری مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام کارگر افزود: پخش عزاداری هیات استان یزد در ایام محرم و صفر از شبکه‌ های ملی و حتی بین المللی و حضور گردشگران از سایر کشورهای برای حضور در این آیین ها گواهی دیگر بر اثرگذاری و جذابیت عزاداری مردم استان یزد است.
این مسئول با تبیین سبک عزاداری در هیاتهای استان یزد اظهار کرد: نوحه ‌ها، مرثیه‌ ها و سبک‌ های هیاتهای استان در سوگ سالار و سرور شهیدان توانسته نقش بسزایی در جذب مخاطب ایفا کند.
کارگر گفت: بر این اساس اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در راستای رسالت خود و در راستای محتوابخشی به اشعار و نوحه ‌های هیات های مذهبی و جلوگیری از برخی آسیب‌ های احتمالی در حوزه اشعار و سبک ‌های عزاداری برگزاری سوگواره شعر و نوحه سفینه را در دستور کار قرار داد.
منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد
captcha