مسابقات قرآن فرهنگیان ظرفیت بین‌المللی شدن دارد
کد خبر: 3616220
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴

مسابقات قرآن فرهنگیان ظرفیت بین‌المللی شدن دارد

قاری اعزامی از خوزستان به مسابقات قرآن فرهنگیان، با بیان اینکه این مسابقات از سطح بالایی برخوردار ااست، گفت: مسابقات قرآن فرهنگیان ظرفیت بین‌المللی شدن دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: سید جاسم موسوی قاری اعزامی از استان خوزستان به دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه فرهنگیان اظهار کرد: افتخار این را داشتم برای دومین سال متوالی در این مسابقات حضور پیدا کنم.

دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 256 شرکت‌کننده در بخش خواهران و برادران هم‌اکنون در جوار بارگاه امام هشتم در حال برگزاری است. سید جاسم حسینی در نخستین دوره مسابقات فرهنگیان، حائز رتبه دوم در بخش قرائت شد و امسال نیز با کسب مقام نخست مسابقات استانی، به عنوان نماینده استان خوزستان در این دوره حضور یافته است. حسینی، عناوین متعددی در مسابقات قرآنی کشورمان کسب کرده است که از میان آنها می‌توان به کسب رتبه نخست مسابقات سراسری دانش‌آموزان (شکوفه‌ها) در سال 79 اشاره کرد.

حسینی همچنین در ادامه درباره سطح این دوره از مسابقات گفت: سطح مسابقات از نظر هیات داوران، سطح متسابقین و استقبال و اجرای مسابقات بالاست اما اشکال قابل ذکر در این مسابقات، نحوه انتخاب نادرست قرعه‌های انتخابی قاریان است که از کمی از عدالت دور است، بطوریکه برای برخی قطعات آسان و برای برخی دیگر قطعات بسیار سخت انتخاب می‌شود.

این قاری کشورمان در خصوص میزان رضایتمندی از نحوه تلاوتش نیز گفت: تلاوت خوبی داشتم اما همانطور که گفتم اگر قرعه مناسب‌تری برایم انتخاب می‌شد، بهتر از این می‌توانستم، اجرا کنم؛ در مجموع راضی هستم.

وی در پاسخ به این سوال که نماینده کدام استان مهم‌ترین رقیب شما در این دوره از مسابقات خواهد بود، اظهار کرد: نماینده مشهد، تلاوت خوبی داشت و باید دید دیگر دوستان به چه شکلی، تلاوت خود را اجرا خواهند کرد.

این قاری اعزامی به مسابقات کشوری فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به نحوه برگزاری مناسب و شایسته مسابقات استانی و کشوری، جای خالی این مسابقات در عرصه بین‌المللی احساس می‌شود و امیدوارم سالیان آینده، این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین ادامه داد: موضوعی که اعتباربخشی به این مسابقات داده است، انتخاب بدون آزمون نفر برگزیده رشته قرائت این مسابقات در مسابقات کشوری سازمان اوقاف است که نقطه قوت این دوره بشمار می‌آید.

captcha