به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از فارس، لهستان قصد دارد تا سامانه دفاع موشکی خود را در فاصله 10 سال آینده بر مبنای سامانه پاتریوت آمریکا بسازد.
«بارتوس کوناکی» وزیر دفاع لهستان با اعلام این خبر افزود: «امروز اگر از سامانه موشکی حرف بزنیم، دارای چنین سامانهای نیستیم اما در طول 10 سال آینده یک سامانه کارآمد موشکی خواهیم داشت.»
مقامات لهستانی اواخر ماه مارس اعلام کردند که تمایل دارند این سامانه موشکی را داشته باشند و انتظار میرود که لهستان 8 سکوی پرتاب دریافت کند.
ششم ماه جولای وزارتهای دفاع لهستان و آمریکا تفاهمی را در زمینه انتقال سامانه موشکی آمریکایی به لهستان امضا کردند.
سامانه موشکی پاتریوت، سیستم دفاعی است که میتواند با موشکهای بالستیک، کروز و با هواپیماهای پیشرفته مقابله کند.