بهگزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اسفندیار ضیائی، سرپرست کانون استان گیلان در نشست ادبی «دوپنجره» که امروز در کانون رشت برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حاضران، 18تیرماه، روز ادبیات کودک و نوجوان را روزی مبارک و در عینحال یادآور تاثیرگذاری مهدی آذریزدی خواند.
وی همچنین مجموعه کتابهای «قصههای خوب برای بچههای خوب» این شخصیت اهلقلم
و دارای اندیشه ناب را از جمله آثار ماندگار ادبیات کودک و نوجوان توصیفکرد.
ضیائی در ادامه سخنان خود تولید اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را دارای اهمیت
ویژه عنوانکرد و با بیاناینکه آرایههای
ادبی، صنعت تشخیص و امیدآفرینی از ویژگیهای آثار این حوزه است، گفت: در سایه امید
و نشاط نیز جامعهای سرزنده و بالنده خواهیم داشت.
سرپرست کانون گیلان در این میان به فضای حاکم بر کتاب و کتابخوانی اشاره و با
غبارآلوده ارزیابیکردن این فضا گفت:در این غبارآلودگی، کار فرهنگی بسیار دشوار است
و ضرورت قرارگرفتن کتاب در سبد خرید خانوادهها بیش از پیش احساس می شود.
اشاره به فعالیتهای کانون، به ویژه برگزاری نشستهای دوپنجره، از دیگر محورهای
سخنان ضیائی بود و با بیان اینکه در گذشته تهیه کتاب و دیدار با شاعران و نویسندگان
برجسته کشور گاه ناممکن بود اظهار کرد: نشستهای دوپنجره بستری مناسب فراهمکرد تا
اعضای نوجوان با شخصیتها و تفکر حاکم بر عرصه ادبیات کشور آشنا شوند.
وی افزود: نشستادبی دوپنجره گامی درجهت تحقق عدالت فرهنگی است و امیدوارم افزون
بر بهرهگیری از آگاهیهای ادیبان کشور، زمینه بهرهگیری بیشتراز توانمندی شاعران
و نویسندگان برجسته گیلانی همچون حسین تولایی و احمدخداوست بیش از پیش فراهم شود.
در ادامه این برنامه که در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 رشت صورتگرفت، اعضای کانون
رودسردر قالب فعالیت نمایشی به معرفی میهمان برنامهپرداختند.
نمایش کلیپی از برگزاری نشستهای دوپنجرهی سالهای گذشته، شعرخوانی عضو نوجوان
کانون همچنین تقدیر از«حنانه سادات هجرتی» و «سید ماجد حسینی» به ترتیب برگزیدگان
مسابقه ادبی«نامه نامور» و «المپیاد ادبی»
پایانبخش این ویژهبرنامه بود.