تعویق زمان آزمون کتبی جشنواره قرآنی دانشگاه علمی – کاربردی + ضوابط آزمون
کد خبر: 3617622
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

تعویق زمان آزمون کتبی جشنواره قرآنی دانشگاه علمی – کاربردی + ضوابط آزمون

گروه فعالیت‌های قرآنی: ‌زمان برگزاری آزمون بخش کتبی سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آزمون بخش کتبی سیزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی که تا پیش از این و بر اساس زمانبندی اعلام شده در آئین‌نامه باید تا 19 تیرماه برگزار می‌شد، تمدید شده است.
بر همین اساس این زمان از روز 19 تیرماه به روز 15 مردادماه موکول شده است. از جمله علت‌های این تعویق زمان برگزاری زمان آزمون بخش کتبی، تمدید ثبت نام این جشنواره تا پایان تیرماه بوده است.
بخش کتبی سیزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی، در رشته‌های آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ص)، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)،‌ احکام، مفاهیم نهج‌البلاغه،‌ مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم و پرسمان قرآنی برگزار می‌شود. 
از جمله شرایط و ضوابط آزمون بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی می‌توان به گزینه‌ای بودن سوالات همه رشته‌ها اشاره کرد. هر رشته 20 سوال گزینه‌ای دارد که روز آزمون بر روی سایت جشنواره بارگذاری شده و شرکت کنندگان در زمان مشخص به آن پاسخ خواهند داد. 
همچنین پاسخ به سوالات دارای نمره منفی بوده و هر دانشجو تنها یکبار حق ورود به سایت و شرکت در آزمون را خواهد داشت. حد نصاب در نظر گرفته شده برای این آزمون 85 درصد کل امتیاز است تا متقاضی بتواند به مرحله بعد راه یابد. ضمن اینکه حداکثر 20 نفر در هر رشته به مرحله بعد به شرک کسب حد نصاب راه خواهند یافت.
یادآور می‌شود سیزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان و در سه مرحله دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شود. 
این جشنواره در سطوح دانشجویان، مدرسان و کارکنان در هفت بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، کتابخوانی، فناوری، ادبی و هنری در ۳۴ رشته برگزار خواهد شد.
سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی – کاربردی در بخش شفاهی شامل قرائت به روش تحقبق، قرائت به روش ترتیل، حفظ دو جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، حفظ بیست جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح است.
بخش کتبی مسابقات شامل رشته‌های مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، احادیث اهل‌بیت(ع)، حفظ موضوعی قرآن‌کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن‌کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام و پرسمان قرآنی است.
در بخش پژوهشی برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی – کاربردی شامل مقاله قرآن و عترت، ایده قرآنی، کارآفرینی قرآنی، بخش فناوری رشته‌های تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن قرآنی و کانال شبکه‌های مجازی قرآنی است.
بخش کتابخوانی مسابقات نیز در رشته‌های بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب برگزار می‌شود همچنین این جشنواره در بخش ادبی نیز شامل رشته‌های شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و در بخش هنری شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق، منبت و طراحی پوستر است.
 علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره می‌توانند از طریق http://info.uast.ac.ir/ghoran  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
captcha