به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از
آذربایجانشرقی، مهدی محمدزاده، استاد برجسته قرآن و نماینده مؤسسات قرآنی استان، امروز در نشست مشترک اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
با فعالین و اصحاب فرهنگ و هنر، سمنها، انجمنها و مؤسسات قرآنی
آذربایجانشرقی در محل مجتمع فرهنگی و هنری تبریز، با اشاره به اینکه مشکلات مؤسسات قرآنی را
همه میدانند، گفت: ای کاش از اول فعالیت قرآن همانند صدر انقلاب مردمی بود
و با ورود سیاستمداران با اصول و قوانین جلو میرفت.

وی به
موازیکاریهای دستگاهها در زمینه قرآن اشاره کرد و افزود: در قرآن به
مظلومیت قرآن اشاره شده است؛ از مجلس انتظار میرود با تصویب یک مصوبه
وزارتخانهای مخصوص قرآن در کشور ایجاد شود.
محمدزاده با اشاره به
اینکه پنج سال طول میکشد که یک مجوز تأسیس قرآنی ایجاد شود،گفت: این
موضوع یک فاجعه است که باعث دلسردی هم میشود.
وی با ابراز تاسف
از اینکه فقط پنج درصد بودجه شورای عالی به استانها تزریق میشود و مابقی
به در خود شورا می ماند،اظهار کرد: چرا باید برای نمایشگاه قرآن تهران، ۷/۵
میلیارد تومان هزینه شود ولی برای سایر استانها یک میلیون و 300 تومان
اختصاص یابد.
این فعال قرآنی خاطرنشان کرد: کار قرآنی تلاوت، ترتیل و
تفسیر نیست بلکه الزام همه مردم به قانون و تربیت نسل آینده برای انتشار
خوبیهای جامعه اسلامی است.