هنرمندان مروج فرهنگ اسلامی-ایرانی هستند
کد خبر: 3620526
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
صندوق‌آبادی:

هنرمندان مروج فرهنگ اسلامی-ایرانی هستند

گروه هنر: رئیس شورای عالی خوشنویسان ایران با تاکید بر اینکه هنرمندان مروج فرهنگ اسلامی-ایرانی هستند، عنوان کرد: خوشنویس در کنار هنر با ابیات، احادیث و آیات قرآن مانوس است و این نمونه‌ای از ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، علی‌ اشرف صندوق‌آبادی، رئیس شورای عالی خوشنویسان ایران، ظهر امروز 27 تیرماه در مراسم نکوداشت اساتید‌ خوشنویسی طراز اول کشور که با حضور اساتید خوشنویسی استان، رئیس کانون خوشنویسی ایران و هنردوستان در تالار غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه سند چشم‌انداز‌ 1404 نظام ‌جمهوری اسلامی ایران باید الهام‌بخش، فعال و موثر باشد، گفت: این سند با بهره گیری از الگوی مردم‌ سالاری دینی، جامعه اخلاقی و نواندیش باید تاثیر خود در منطقه بگذارد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه مهمترین عنصر و هدف توسعه انسان است، افزود: چنین انسان هایی خلاق، فکورف نواندیش و کارآمد هستند.
صندوق آبادی تاکید کرد: جامعه هنری ما و از جمله خوشنویسان به عنوان نیروهای ارزشمندی که سال ها عاشقانه نسبت به بهره گیری از دانش های مختلف خود را حاذق کرده اند جزء اهداف توسعه هستند.
رئیس شورای عالی خوشنویسان ایران با بیان اینکه اصل هنر و محوریتش بر خلاقیت است، تصریح کرد: توجه عمیق و دقیق به خلاقیت در هنر و بهره گیری از این ظرفیت ارزشمند ضامن توسعه پایدار است.
وی با تاکید بر اینکه هنرمندان گسترش دهنده فرهنگ اسلامی-ایرانی هستند، عنوان کرد: خوشنویس در کنار هنر با ابیات، احادیث و آیات قرآن مانوس است و این نمونه ای از ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی است.
صندوق آبادی با اشاره به اختصاص اتاق آینه شهرکرد در راستای فعالیت انجمن خوشنویسی شهرکرد، اظهار کرد: این اقدام نشان از اهمیت دادن به هنر در چهارمحال و بختیاری است.
رئیس شورای عالی خوشنویسان ایران با اشاره به وجود ظرفیت های قابل توجه خوشنویسی در استان، گفت: چهارمحال و بختیاری مستعد برگزاری همایش ملی خوشنویسی بام ایران است که امیدواریم این همایش در آینده ای نزدیک برگزار شود.
یادآور می شود آیین نکوداشت استادان خوشنویسی طراز اول کشور، استادان جمشید مردانی، قنبر بلالی دهکردی، منصور چمانی و سید محمد فاطمی و بزرگداشت نقاش برجسته ایرانی زنده‌یاد سید ضیاءالدین امامی دهکردی با حضور رئیس شورای عالی خوشنویسان ایران، رئیس انجمن خوشنویسی ایران، اساتید خوشنویسی و هنردوستان در تالار غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

captcha