حسین شالچی؛ نفر برتر دور هشتم جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکس
کد خبر: 3621327
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

حسین شالچی؛ نفر برتر دور هشتم جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکس

گروه مسابقات: با برگزاری بخش پایانی دور هشتم نخستین دوره جشنواره تلاو‌ت‌های مجلسی، حسین شالچی از سوی هیئت داوران و عموم مردم به عنوان نفر برتر این دوره معرفی شد.

حسین شالچی؛ نفر برتر دور هشتم جشنواره تلاوت‌های مجلسی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به همت مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران، بخش پایانی(فینال) مرحله هشتم جشنواره تلاوت‌های مجلسی عصر روز جمعه، 30 تیر‌ماه از ساعت 16 در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران برگزار شد.
در این مراسم که با اجرای محمدعلی فتحی، از مجریان قرآنی کشور و با حضور قاریان و اساتید قرآنی برگزار شد، ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط محمدرضا حاتمی، از شکوفه‌های قرآنی و قاری نوجوان قرآن کریم (نفر اول جشنواره تلاوت‌های مجلسی زیر 16 سال)، هشت نفر از قاریانی که به بخش پایانی این مرحله از جشنواره‌ تلاوت‌های مجلسی راه پیدا کرده بودند، در حضور داوران و عموم مردم علاقه‌مند به تلاوت آیات روح‌بخش قرآن کریم در مدت زمان معلوم ‌(۹ تا ۱۰ دقیقه) پرداختند.
همچنین، حسن ربیعیان، ابراهیم آهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد موسوی درچه‌ای، هادی برقعی، حسین شریفیان، خالدی، احمد مرادی، مسعود نوری، هادی موحدامین، مهدی غلام‌نژاد، امیری، سیدمرتضی پورایوانی، علی نداف، حسین فردی و مصطفی یادگاری اعضای هیئت نظارت بر دور هفتم اولین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی بودند.
طی اجرای این قسمت از برنامه به ترتیب نائبعلی عبداللهی، داوود کریمی، حمید رحیمی، حمید شیخ‌زاده، علیرضا مهدی‌زاده، علی فرهادی، حسین شالچی، عبدالله گودرزی به عنوان نفرات راه یافته به فینال دور هشتم جشنواره تلاوت‌های مجلسی برنامه تلاوت خود را اجرا کردند. همچنین، تعداد نفرات راه یافته به این دور از جشنواره 11 نفر بود که بهزاد صادق‌زاده، رسول تمجید و وحید خزائی، از قاریان راه‌یافته به این مرحله بنا به مشغله کاری و درخواست از مسئولان برگزاری جشنواره برنامه خود را اجرا نکرد.
همچنین، در ادامه برگزاری این مراسم قرآنی و معنوی، سیدمحمد کرمانی و سعید پرویزی، قاریان بین‌المللی قرآن کریم به عنوان قاریان مدعو به اجرای تلاوت افتخاری آیات روح‌بخش قرآن کریم پرداختند که با استقبال فراوان حضار در مراسم نیز رو به رو شد.
در ادامه، پس از پایان تلاوت‌ هر کدام از قاریان حاضر در مرحله پایانی جشنواره، برنامه قرائت زیارت آل یاسین و مداحی اهل بیت(ع) با اجرای محمدعلی فتحی، مجری برنامه و نیز برنامه رأی‌گیری از عموم مردم حاضر در جلسه و نیز شمارش آراء همراه با اعلام نظر داوران جشنواره برگزار شد و با پایان یافتن این بخش، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی درچه‌ای، ابراهیم آهور، حسن ربیعیان، مهدی غلام‌نژاد و دیگر اعضای هیئت نظارت بر جشنواره، مراسم تجلیل از نفرات برتر و اعطای جوایز به ایشان برگزار شد.
همچنین، از سوی مسئولان برگزارکننده دور هشتم جشنواره تلاوت‌های مجلسی مقرر شد تا در این دوره یک نفر به‌ عنوان نفر برتر از سوی هیئت ناظر و آراء عمومی حضار در مراسم اعلام و نفرات اول تا سوم جشنواره نیز با اعطای تندیس جشنواره و جایزه نقدی تجلیل شوند.
در پایان برگزاری دور هشتم نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی با اعلام نظر هیئت ناظران و نیز تجمیع آراء عمومی حضار در مراسم، حسین شالچی به‌ عنوان نفر برتر از سوی داوران انتخاب شد. همچنین، نائبعلی عبداللهی نیز به عنوان رتبه دوم این دور از جشنواره و علیرضا مهدی‌زاده و حمید شیخ‌زاده نیز به صورت مشترک به عنوان نفرات سوم انتخاب شدند که در پایان برگزاری این دور از جشنواره نیز با حضور هیئت ناظران و مسئولان برگزاری جشنواره طی مراسمی از ایشان تقدیر شد.  
همچنین، در پایان برگزاری این مراسم نیز برنامه قرعه‌کشی از حضار شرکت‌کننده در این مراسم و نیز حاضران در جلسات قرآنی مربوط به جشنواره برگزار شد که به قید قرعه به 30 نفر از حضار (23 نفر از آقایان و 7 نفر از بانوان) تعداد 30 کمک‌ هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.
همچنین، محمدرضا برقعی، مدیریت اجرایی جشنواره، حسین شریفیان، نظارت فنی جشنواره و داوود جعفری نیز دبیری این مرحله از جشنواره تلاوت‌های مجلسی را برعهده داشتند و حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران به مدیریت حمید نقاشیان نیز حمایت مردمی جشنواره را انجام داد.
یادآور می‌شود، بخش پایانی مرحله هشتم نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی عصر روز جمعه، 30 تیر‌ماه از ساعت 16 در حسینیه صاحب‌الزمانی تهران واقع در خیابان مولوی، نرسیده به خیابان ولیعصر(عج) برگزار شد.
گزارش از محمدرضا روحی

تلاوت نائبعلی عبداللهی
کد
تلاوت حمید رحیمی
کد
تلاوت داوود کریمی
کد
تلاوت حسین شالچی
کد
تلاوت علی فرهادی
کد
تلاوت عبدالله گودرزی
کد
تلاوت حمید شیخ‌زاده
کد
تلاوت علیرضا مهدی‌زاده
کد
تلاوت سیدمحمد کرمانی
کد
تلاوت سعید پرویزی
کد


captcha