توجه به جوانان متفکر داخلی؛ راز بالندگی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3621478
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

توجه به جوانان متفکر داخلی؛ راز بالندگی جهاددانشگاهی

گروه فرهنگی: امام جمعه کبگیان توجه به جوانان متفکر داخلی و عدم اتکا به خارج را از علل بالندگی جهاددانشگاهی در عین کم مؤونه بودن طی سال‌های بعد از تأسیس عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه کبگیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به 16 مردادماه، سالروز تاسیس جهاددانشگاهی و تبریک به کارکنان این نهاد، اظهار کرد: یکی از مراکز بسیار مهمی که نسبت به تقویت بنیان علمی کمک کردند جهاددانشگاهی بوده است.
وی در ادامه بیان کرد: هرگاه اعضای جهاددانشگاهی با رهبری دیدار داشتند، مقام عظمای ولایت از این نهاد انقلابی راضی بوده و اهتمام جهاد در این مهم را تحسین می‌کردند.
امام جمعه کبگیان اضافه کرد: تحقق سلول‌های دانش بنیان نمونه‌ای از موفقیت جهاددانشگاهی است، ضمن اینکه لازم است تلاش‌ها استمرار پیدا کند و شاهد توفیقات در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر استفاده از افراد متخصص و متعهد و توجه به جوانان و نیروهای متفکر داخلی و عدم اتکا به خارج از کشور با جود کم توان بودن در عرصه‌های مالی را راز بالندگی این نهاد انقلابی طی سال‌های بعد از تاسیس ذکر کرد.
وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی باید به فضایی خارج از مسائل سیاسی تبدیل شود که تاکنون هم اینچنین بوده است، نگاه علمی و تخصصی و حمایت مسئولین، دولت و مجلس شورای اسلامی به این نهاد، می‌تواند پیشرفت کشور را شتاب ببخشد.
 امام جمعه کبگیان در ادامه اظهارات خویش یادآور شد: دولت می‌تواند برنامه‌های کلان کشور را که تاکنون اجرایی نشده را در اختیار جهاددانشگاهی قرار دهد که به‌حق، این نهاد توان رسیدن و شکوفایی را در تمامی مسائل دارد.
captcha