ماکو در زمینه قرآنی رتبه برتر منطقه را دارد
کد خبر: 3621541
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

ماکو در زمینه قرآنی رتبه برتر منطقه را دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مجمع قاریان ماکو با اشاره به مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن، گفت: ماکو به دلیل رتبه برتر منطقه در زمینه قرآنی، ظرفیت میزبانی از مسابقات و همایش‌های قرآنی را دارد.

علی فرج پور مدیر مجمع قاریان قرآن ماکو در گفت و گو  با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: ماکو با برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، سعی در نهادینه کردن فرهنگ قرآن در آذربایجان غربی دارد.

وی به رویکرد جامعه قرآنی ماکو اشاره و افزود: با تجهیز اماکن مذهبی و دارالقرآن ماکو و حمایت و تکریم حافظان و قاریان قرآن کریم، میتوان آموزه های قرآن را در جامعه فرهنگ سازی کرد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در ماکو می تواند الگویی برای سایر شهرستان های کشور، برای میزبانی مسابقات قرآنی باشد.

فرج پور  خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو، تا کنون سه دوره مسابقه قرآنی برگزار کرده و همواره از فعالیت های قرآنی و دینی حمایت خود را اعلام نموده است.

وی عنوان کرد: اقدام سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو در برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن ستودنی است.

این مسئول تصریح کرد: قرآن کریم از مقدسات مسلمین بوده و تمام تلاش مسئولان ماکو، برگزاری آبرومندانه و در حد و اندازه جایگاه پربار قرآن کریم است.

مدیر مجمع قاریان ماکو بیان کرد: دشمنان اسلام، سعی در کم رنگ جلوه دادن نقش قرآن در جامعه دارد که نقش رسانه ها و مسئولان در خنثی کردن حیله های دشمن، غیر قابل انکار است.

captcha