نماز جمعه محور اتحاد جامعه است
کد خبر: 3622849
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

نماز جمعه محور اتحاد جامعه است

گروه اجتماعی: امام جمعه دامغان با بیان اینکه نهاد نماز جمعه محور اتحاد جامعه است، گفت: مطالبات رهبر معظم انقلاب در تریبون‌های این نهاد به‌عنوان یک اصل مهم بیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام سید‌محمد حسینیان، امام جمعه دامغان شب گذشته 2 مرداد در سالروز اقامه اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی رسول اکرم(ص) دامغان، با اشاره به جایگاه نماز جمعه در جامعه اظهار کرد: در سایه وحدت و همدلی می توان گام های خوبی برای رشد و توسعه جامعه برداشت و در این بین تفرقه هیچ جایگاهی ندارد و به این دلیل ما معتقد هستیم تقویت نماز جمعه تقویت نظام اسلامی را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان از برگزاری نمازهای جمعه وحشت دارند، اذعان کرد: وقتی دشمنان انسجام مردم در نماز جمعه را می بیند فکر تسلط بر آنها را از ذهن خود دور می کنند و این، نشان از اهمیت این فریضه سیاسی عبادی دارد که باید با برگزاری آن پیوند اعتقادی و اجتماعی مردم بیش از گذشته تقویت شود.
امام جمعه دامغان با تاکید بر اینکه نماز جمعه یکی از مهمترین سنگرهایی است که می توان بهترین کارهای فرهنگی که همانا گسترش ارزش های دینی و اسلامی است، را در آن انجام داد، یاداور شد: امروز در ۸۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می شود و این فرصت مناسبی برای گسترش ارزش های دینی و اسلامی محسوب می شود چرا که به وجود اقامه این نماز است که تمام نقشه ها و توطئه های دشمنان نقش بر آب می شود.
وی از نماز جمعه به عنوان قرارگاه وحدت آفرین و آگاهی بخشی جامعه یاد کردو گفت: سنگرهای نماز جمعه باید باشکوه باشد زیرا خلوت بودن آنها زمینه شادی دشمنان را به وجود می آورد از سوی دیگر در صحنه نگه داشتن مردم، از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha