جهاددانشگاهی نقشی مهم در پیاده کردن مطالبات علمی رهبر انقلاب دارد
کد خبر: 3626749
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
رئیس دانشگاه آزاد قم:

جهاددانشگاهی نقشی مهم در پیاده کردن مطالبات علمی رهبر انقلاب دارد

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قم تاکید کرد: جهاددانشگاهی حول محور فرمایشات مقام معظم رهبری و انتظارات دانشگاه‎ها به خصوص در بحث اقتصاد مقاومتی می‎تواند نقش مهمی را ایفا کند.

محمدرضا یوسفی در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: با توجه به سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و استقلال و خودکفایی کشور، یکی از ضروریات و نیازمند جهاد علمی است.
وی افزود: این حرکت علمی و ناظر به فعالیت در عرصه اقتصاد دانش بنیان و نگاه به توانمندی درونی است که فناوری‎های روز مورد نیاز جامعه با جهاد علمی و فعالیت‎های علمی دانشمندان و دانشجویان و اساتید تولید شود و به حدی برسیم که جزو صادرکنندگان فناوری باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بیان کرد: در حال حاضر رشد شتابنده‎ای در سطح کشور در عرصه مباحث دانش بنیان انجام شده است و در برخی از حوزه‎ها به رتبه‎های برتر منطقه و دنیا دست یافتیم ولی منویات مقام معظر رهبری به گونه‌ای است ذکه باید حرکتمان را شتابنده تر کرده و به نقطه‎ای برسیم که از کشورهای مختلف دنیا برای گرفتن علوم به ایران بیایند و زبان فارسی را برای دریافت علوم جدید از ایران فرابگیرند که البته در برخی از علوم به این سمت حرکت کرده‎ایم.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد علمی در کشور به قدری زیاد است که شاید این رشد با هیچ دوره‎ای در کشور ما قابل قیاس نباشد؛ رشد تعداد دانشجویان و مراکز تحقیقاتی و محصولات نو و فناورانه در کشور و توانمندی‎های جمهوری اسلامی در حوزه‎های مختلف و نانو و در حوزه هوافضا و حوزه‏ های پزشکی و.... به قدری است که در سایه نظام مقدس اسلامی با همین رشدی که اتفاق می‎افتد و جهادی که دانشمندان ما دنبال می‎کنند قله‏ های علم را در آینده ایران اسلامی از آن خود خواهد کرد.
یوسفی اظهارکرد: راهکارهای مساله تولید علم یکی از مسایل مهمی است که نظام آموزش عالی م باید به آن توجه کرده و با رسیدگی بیشتر به نخبگان و جذب آنها و جلوگیری از فرار مغزها و همچنین ایجاد جاذبه ‏هایی برای محققین و دانشمندان در دانشگاه‎های کشور آنها را در مراکز علمی مشغول درس و بحث و کار و تولید کنیم که قطعا این هم افزایی باعث تولید علم و رشد شاخص‎های همه جانبه کشور خواهد بود.
وی گفت: جهاددانشگاهی حول محور فرمایشات مقام معظم رهبری و انتظارات دانشگاه‎ها به خصوص در بحث اقتصاد مقاومتی می‎تواند نقش مهمی را ایفا کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بیان کرد: این نهاد با توجه به توانمندی‏‎ها و ظرفیت‏ هایی که به عنوان یک نهاد علمی و فنی و تحقیقاتی و آموزشی در کشور دارا است می تواند نقش مهمی در پیاده کردن خواسته‎های مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها و مراکز علمی کشور داشته باشد.
captcha