نئونازی‌های انگلیس؛ مشکوک به کشیدن نقشه‌ علیه مسلمانان
کد خبر: 3630162
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

نئونازی‌های انگلیس؛ مشکوک به کشیدن نقشه‌ علیه مسلمانان

گروه بین‌الملل: رسانه‌های انگلیسی به نقل از منابع اطلاعاتی اعلام کردند که پلیس در حال بازجویی از 40 عضو جنبش راست افراطی نئونازی است که در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی علیه مسلمانان بود‌ه‌اند.

نئونازی‌های انگلیس؛ مشکوک به کشیدن نقشه علیه مسلمانان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیشتر این مظنونین اهل یوکشایر هستند و فعالیت‌های آنان از زمان کشته‌شدن «جو کاکس»، نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس شدت گرفته است.
مظنونین در حال حاضر به اتهام نقشه‌‌کشیدن برای حمله به مسلمانان از طریق ریختن طرح دوستی با آنان و نهادهای اسلامی، تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.
یکی از منابع آگاه اعلام کرد: خطر افراط‌گرایان راست‌گرا برای امنیت ملی فرقی با خطر تروریست‌های داعش و مانند آن ندارد. آن‌ها تحقیق می‌کنند، نقاط ضعف را شناسایی و اقدام می‌کنند.
این منبع آگاه گفته است: البته شناسایی افراط‌گرایان راست‌گرا از تروریست‌های داعش بسیار سخت‌تر است؛ زیرا عملکرد بسیار بهتری دارند. ما فکر می‌کنیم که باید انتظار مشکلات و حملات بیشتر از سوی نئونازی‌ها را داشته باشیم.
در دسامبر سال 2016، یک گروه نئونازی انگلیسی به نام «اقدام ملی» که از کشته‌شدن کاکس حمایت کرد، از ادامه فعالیت منع شد.
کاکس که به داشتن مواضع بشر دوستانه و حمایت از مردم فلسطین و سوریه مشهور بود در سال 2015 هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و کشته شد. قاتل وی از حامیان نازی‌ها بود.


captcha