به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی اکبر ورمقانی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانههای عمومی سقز شامگاه یک شنبه، 22 مردادماه در جلسه انجمن کتابخانههای عمومی سقز، اظهار کرد: با توجه به وجود دو کتابخانه عمومی در مرکز شهر و نبود سالن مطالعه و کتابخانه در محلات حاشیه شهر ضروری است که برای ساخت کتابخانه، خیران همکاری کنند.
وی افزود: از دیگر راههای ساخت کتابخانه
در محلات، تملک زمین به صورت لکه فرهنگی است که در حال حاضر در مسیر شهرک دانشگاه،
بهارستان و خیابان حضرت عمر (رض) این امکان وجود دارد که باید با کمک خیران، شهرداری
و اداره مسکن و شهرسازی خلاء کمبود کتابخانه
در سقز پر شود.
فرماندار سقز در بخشی دیگر از سخنان خود
با اشاره به اهمیت کتابخوانی در مدارس بر ایجاد نمایشگاه کتاب توسط آموزش و پرورش در
مدارس تاکید کرد.
ورمقانی یادآور شد: تجلیل از نویسندگان
شهرستان سقز از دیگر مواردی است که انجمن کتابخانههای عمومی باید آن را در برنامه
قرار دهد.