نشست هم‌اندیشی هیئت علمی مسابقات قرآنی «سروش وحی» با مدیر شبکه قرآن برگزار شد
کد خبر: 3631410
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

نشست هم‌اندیشی هیئت علمی مسابقات قرآنی «سروش وحی» با مدیر شبکه قرآن برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نشست هم‌اندیشی هیئت علمی مسابقات قرآنی سروش وحی با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، روز گذشته 24 مردادماه برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در راستای برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی قرآن سروش وحی، نشست هم‌اندیشی هیئت مدیره مؤسسه سروش جاودانه وحی با محمدحسین محمدزاده، مدیریت شبکه قرآن و معارف سیما و اصحاب رسانه در محل مؤسسه برگزار شد.

ابراهیم الهی، دبیر اجرایی این مسابقات پس از توضیح مختصری از کیفیت و نحوه برگزاری مسابقات ملی سروش وحی گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ قرآن‌ کریم است، لذا شرط ورود متسابقان به این مسابقات حفظ 5/2 جزء اول قرآن یعنی سوره مبارکه بقره همراه با درک و فهم معانی آیات است که پیش‌بینی می‌شود بعد از 12 دوره برگزاری آن قاری حافظ تربیت شود و حافظ قاری.

سپس سروش عظیمی با بیان اینکه شهر مشهد به لحاظ اینکه در جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهد قرآن و مهد پرورش و تربیت قرآنیان است و باید مسابقات قرآنی نیز در همین شهر که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است برگزار شود، اظهار کرد: مسابقات قرآن‌ کريم مهم‌ترين و والاترين اقدام در عرصه فعاليت‌های قرآنی است و از جذابيت ويژه‌ای برای نسل جوان و نوجوان برخوردار است و می‌تواند نویدبخش حیات طیبه یک جامعه اسلامی باشد.

در پایان این جلسه، محمدزاده خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن‌ كريم به تنهایی يک حركت بسيار خوب فرهنگی است كه ايجاد رقابت، انگيزه، الگوسازی، فضاسازی و فرهنگ سازی می‌كند ما ضمن آمادگی جهت هرگونه پوشش و انعکاس اخبار و گزارشات این مسابقات و پوشش زنده مراسم افتتاحیه و اختتامیه آن، امیدواریم بتوانیم در این راستا گام‌هایی شایسته در جهت اعتلای علوم و معارف قرآنی برداریم.

captcha