بینش و رفتار قرآنی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3632348
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

بینش و رفتار قرآنی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران گفت: بینش و رفتار قرآنی موجب کاهش آسیب های اجتماعی و زمینه ساز تعالی جامعه و نظام اسلامی خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: جامعه مطلوب از دیدگاه قرآن کریم به جامعه ای اطلاق می‌شود که در آن رفتار و بینش قرآنی اولویت اصلی آن جامعه لحاظ گردد.

وی با اشاره به اهمیت انس با قرآن و ضرورت تدبر در قرآن کریم در زندگی افزود: مهم‌ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی امروزه در حوزه فرهنگ است و بیشترین سفارش معظم له به اهمیت سبک زندگی اسلامی و قرآنی است.

حجت‌الاسلام کاوه تدبر در آیات و مفاهیم نورانی قرآن کریم را زمینه‌ساز اخلاق و رفتار قرآنی دانست و بیان کرد: تدبر در آیات نورانی قرآن کریم زمینه‌ساز توسعه و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: قرآن کریم معجزه نبی مکرم اسلام(ص) و پیام خالق یکتا به مخلوق است و انسان باید برای عمل به پیام های خدای متعال در این آیات به خوبی تدبر و تامل کند.

تعلیم و تربیت قرآنی باید در اولویت همه برنامه‌های آموزشی قرار گیرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران تعلیم و تربیت در فضای قرآنی و مؤسسات قرآنی مردمی را بسیار ارزشمند خواند و اعلام کرد: تعلیم و تربیت قرآنی باید در اولویت همه برنامه‌های آموزشی و پرورشی کشور قرار گیرد و فضای جامعه اسلامی نیازمند فعالیت‌های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به وجود تکنولوژی‌های نوین آموزشی در سال های اخیر و رشد فزآینده و چشمگیر آن در جهان بیان کرد: مؤسسات قرآنی و مردمی ما باید بر اساس این تکنولوژی‌های نوین محتوای آموزشی غنی و فاخر تولید کنند و از این روش های نوین آموزشی در جهت ایجاد جذابیت‌های جذب مخاطب در حوزه فعالیت‌های قرانی و دینی بیشترین بهره را ببرند.

حجت‌الاسلام کاوه، رسالت اصلی مؤسسات قرآنی و مردمی را توسعه و ترویج فعالیت‌های دینی و قرآنی دانست و یادآور شد: ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی می‌تواند مانع وجود بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در کشور باشد و این در گرو خدمات و زحمات مربیان و فعالان حاضر در موسسات قرآنی و مردمی است.

captcha